Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Någon som vet när nästa rea kommer? Och kan man boka bonusresa till en annan person från sitt konto när man bokar online, eller måste man ringa kundservice för det?

det går utmärkt att boka åt någon annan från sitt konto online. De hade ju nyss en kampanj så jag misstänker att det kommer dröja någon månad innan nästa kommer.

Jag har varit lite offline vad gäller Lifemiles ett par månader. Hur löser ni det som köper awardsäten med att Avianca inte får till det med C platser från Sverige?

Jag har varit lite offline vad gäller Lifemiles ett par månader. Hur löser ni det som köper awardsäten med att Avianca inte får till det med C platser från Sverige?

Nu förstår jag inte.:confused:

Jag har inte köpt någon sådan resa ännu men det verkar inte vara något problem.
Menar du F platser?

Man bokar en SAS/BA/AF (eller liknande) bonusresa till startorten i Europa, eller hittar en trevlig och prisvärd flygbiljett dit.

Nagon som har koll pa SQs planer nar det galler nya J i deras 77Ws? Vet att de har borjat rulla ut den pa somliga rutter, men hur stor ar chansen att man far den pa MEL-SIN i slutet av April? Ingen katastrof om man far "gamla" J dock eftersom det ar samma som i deras A380/772ER.

Nu förstår jag inte.:confused:

Jag har inte köpt någon sådan resa ännu men det verkar inte vara något problem.
Menar du F platser?

F var det förstås, mea culpa.

Man bokar en SAS/BA/AF (eller liknande) bonusresa till startorten i Europa, eller hittar en trevlig och prisvärd flygbiljett dit.

Det är förstås en möjlighet, lönsamheten tar då en smäll däremot.

Behöver åka till San Francisco på konferens i slutet av januari, insåg att det vore ett ypperligt tillfälle att prova något annat än ekonomiklass. Ja jag erkänner, har inte åkt SQ F :)

Hur goda är chanserna att man får igenom en resa FRA-NRT-SFO i F? Har bokat och betalat med min Lifemiles men det tar väl ett tag innan den biljetteras? Den blev då alltså en Europa-Nordamerika 72,5 k miles så i strikt mening så kan de väl protestera...

Ps
Finns det några vettiga awards tillbaka till Europa? Behöver tyvärr åka efter 17:00 2 feb 2014 och så snabbt som möjligt ta mig till Genève. Har inte hittat annat än ekonomi :(
Ds

Toppen