Senaste nytt

Avianca efter pandemin?

JoelG

Medlem
Att servicen på longhaul är en katastrof är helt sant och inget nytt. Det har diskuterats här på forumet många ggr förut. Hittar man platser med Lufthansa, Swiss, TK eller TAP istället så är det såklart mycket bättre. Men ofta finns det bara Avianca åt ena eller andra hållet. Då får det duga som "sovshuttle" tycker jag. Resan är inte alltid målet
Utifrån dina erfarenheter. skulle även Ethiopian vara att föredra om det går att välja mellan Avianca och Ethiopian?
 
Har avianca ens nån champagne?

Åkte LHR-BOG precis innan jul och åker tillbaka med samma rutt idag. Hårdvaran var bra och sov 8/11h under flygningen hit. Åt ravioli som jag tycker var rätt bra. Blev väldigt mätt allafall. Sen var efterrätten helt okej, detsamma gällde osten och skinkan som var med. Servicen var la ingen höjdare. De har champange? men den tar de inte fram, om man inte frågar efter ett glas. Då kommer de med ett.
 

Gus

Medlem
Har en resa till Colombia om några veckor. Flyger med Avianca från London till Bogota och har även en inrikes till Cartagena. Hade ju hört en del innan hur de är efter pandemin men när jag nu kollar upp lite innan resan så verkar de befinna sig i fritt fall. Förutom att servicenivån både i luften och på marken dragits ner till mer eller mindre ultra low cost så går det att läsa historier som inte är annat än rena bedrägier, framförallt gällande bagage.
Trots att man redan betalat för incheckat bagage krävs man på tresiffriga dollarbelopp och mer eller mindre hot om man argumenterar osv. Pengar som inte betalas tillbaka. Skatter och avgifter som krävs vid gate. Ingen information osv osv. Trots Star Alliance guld har jag nu köpt till bagage till inrikesresan för att förhoppningsvis undvika tjafs. På Tripadvisor räknade jag till 38 av 40 ettor i betyg av de senaste recensionerna innan jag slutade, många bagagehistorier. Trots en stor skopa salt kan inte sammantagna bilden inte bortses ifrån.

Är det någon som har erfarenhet eller vet lite mer? Flyger business, vad är det jag gett mig in på egentligen? Det jag sett verkar helt sanslöst. Sett exemplel där Cola och macka är det enda som finns att tillgå. Obefintlig IFE, inte ens en filt osv osv. Är ändå en elvatimmarsflight och de hävdar att de inte tagit bort business på Europaflygningar.
Har du rest iväg ännu? Bifoga gärna några bilder på maten.
 

jolmic

Medlem
Här är en bild från januari
20230108_224932.jpg
 
Toppen