Senaste nytt

Avgift för av- och ombokning på SAS awards

Blir det avgift om jag ska ringa in och boka en sas award? Behöver en GOT-ARN-CPH-XXX och den visas inte av någon anledning. Däremot hade aeroplan möjlighet att boka en sådan...
Tidigare har det inte blivit avgift om man ringer in och bokar nåt som inte går att boka själv. Dvs avgiften är endast en slags straffavgift för de som ringer istället för att boka själv.
Det kan vara bra att nämna att det inte gick att boka som du önskade.

Tidigare har det inte blivit avgift om man ringer in och bokar nåt som inte går att boka själv. Dvs avgiften är endast en slags straffavgift för de som ringer istället för att boka själv.
Det kan vara bra att nämna att det inte gick att boka som du önskade.
Ska testa. Beror kanske på vem som svarar i andra änden. :)

Du hade fel.
Ringde in och bokade GOT-CPH-XXX och agenten var väl medveten om problemet att lägga till anslutning dagen innan. Fick inte betala telefonbokningsavgift när jag ringde. Detta var en ren SAS Award dock, kanske är annorlunda med Star Alliance.
Vilken tur! Jag hade faktiskt missuppfattat frågan och premissen, så på den frågan jag trodde jag svarade på hade jag rätt (i alla fall i teorin). :)

Vilka villkor gäller om jag idag bokar om en bonusresa som är bokad innan 1 februari 2023?

Alltså, vad får den uppdaterade bokningen för villkor?

Last edited:
Samma som innan, dvs 150kr ombokningsavgift och fri avbokning. Gjorde det senast idag (båda scenarion)
Jag försökte boka om en sådan bonusresa förra veckan. Agenten jag pratade med lyckades inte med någonting jag bad henne om. Det datumet hittar jag inga resor..... Där ser jag endast platser i go..... Jag kan boka in er via Montreal om jag gör om resan till en *A.......De platserna är endast för nybokningar.......
Hon gjorde verkligen allt för att få mig att avboka resan och göra en "nybokning". Jag bet mig i tungan och spelade dum och förvånad, sen bad jag henne leta vidare.
SAS har väl förstått att vi är ett gäng som nu sitter på dessa guldkorn och håller hårt i dem!(och agenterna ska försöka få oss att avboka)

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen