Enligt reglerna måste avbokningen göras minst 24 timmar före avgång. I praktiken går det i vissa fall även med kortare tid till avgång, men reglerna säger tydligt 24 timmarBehövde avboka 1 av 4 pers i en bokning (bonusresa) mindre än 24 timmar innan avresa. 250 kr i avgift och agenten hävdade att avbokningen måste göras 24 timmar innan för att få tillbaka poäng, skatter och avgifter. Vad är det som gäller egentligen?
Enligt reglerna måste avbokningen göras minst 24 timmar före avgång. I praktiken går det i vissa fall även med kortare tid till avgång, men reglerna säger tydligt 24 timmar
Är det ren SAS-award? För texten du länkat till gäller enbart för sådana.Visa bifogad bild 139987
![]()
Upptäck världen med EuroBonus
SAS EuroBonus ger dig mer av världen. Och ju mer du flyger, desto fler förmåner får du. Bli medlem i EuroBonus kostnadsfritt »www.sas.se
Det trodde jag också, tills det att jag lästa detta.
Yes en ren SAS-award.Är det ren SAS-award? För texten du länkat till gäller enbart för sådana.
Tack, då är det nya regler. Kan ju vara att det gäller för bokningar gjorda efter 1 februari, och inte för avbokningar efter 1 februari?Visa bifogad bild 139987
![]()
Upptäck världen med EuroBonus
SAS EuroBonus ger dig mer av världen. Och ju mer du flyger, desto fler förmåner får du. Bli medlem i EuroBonus kostnadsfritt »www.sas.se
Det trodde jag också, tills det att jag lästa detta.
JaBlir det avgift om jag ska ringa in och boka en sas award? Behöver en GOT-ARN-CPH-XXX och den visas inte av någon anledning. Däremot hade aeroplan möjlighet att boka en sådan...