Senaste nytt

Avbokad resa - vad gör jag nu?

Behöver alla 5 åka samma flyg och kabinklass? Tänker att det rimligen blir lättare att hitta biljetter om man bokar om och delar upp sällskapet i två bokningar?

Hemresan är ju stora problemet, dock upptäckte jag i alla mail om schedule changes att ditresan, ADD-ZNZ, också blivit ändrad. Från att vara en resa på 2:40h är den nu över 5h med ett stopp i Kilimanjaro.

Det är förstås skönt med en kortare direktflight, framförallt om du reser med familjen, men om det blir denna rutt så kan det ju iaf vara värt att kolla upp litegrann vilka riktningar man brukar starta/landa i där och sen välja fönsterplatser på "rätt" sida planet för att kanske kunna få riktigt häftig utsikt över berget vid start och landning.

Behöver alla 5 åka samma flyg och kabinklass? Tänker att det rimligen blir lättare att hitta biljetter om man bokar om och delar upp sällskapet i två bokningar?
Nej, verkligen inte. Vi är helt öppna för att åka olika flighter, olika datum osv. Vi vill verkligen bara hitta ett sätt att ta oss hem på för att inte resan ska brinna inne och alla pengar för boendet gå upp i rök. Eftersom min ena voucher gick ut i april så säger dom att dom inte kan dela upp oss.
Ringer som sagt fortfarande varje dag och försöker ha is i magen. Senaste agenten jag pratade med var den första som bad mig vänta medan hon tog kontakt med "bonusrese-gänget" som hon trodde kunde sitta på fler lösningar och att jag var berättigad till det då dom faktiskt inte kan erbjuda ett alternativ överhuvudtaget. Hon fick inte tag i dom då men att den person jag får prata med imorgon erbjuder samma sak är hoppet jag håller i just nu.

Helt ärligt, jag vet inte. Dom jag pratar med säger att dom kollat alla möjliga kombinationer och hubbar. Jag får alltid vänta minst 10 minuter medan dom söker och alla verkar lika förvånade över att dom antingen inte hittar nåt, alternativt att det kommer upp en toppenresa som sedan är waitlistad eller att den bara mystiskt försvinner.

När jag själv söker på awardhacks så kan jag hitta helt ok resor från DAR men då med stopp i ADD och sen CPH eller WIEN både 4e och 5e november. Dock finns det som mest 3 platser men det borde väl inte vara omöjligt för dom att dela upp oss, eller? Resorna är snarlika, skiljer 45 min typ. Vi vill ju helst hitta hemresa i eco.

Nedan hade ju funkat utmärkt?
Skärmavbild 2024-08-25 kl. 22.48.32.png

edit: vet nån varför det står 3 stopp på översta flighten? det är ju bara 2?

Tog bort inlägget, som du säger buggar det. Såg tillgänglighet och sen när man uppdaterat sidan var det borta, trodde det bara gällde 9-platsers resorna.

Toppen