henke12
Medlem
@Lindypopp
Hur har det gått!?
Hur har det gått!?
Ser du nio platser med ET så är det i (nästintill?) alla fall "spökplatser" som inte kommer gå att boka. Tyvärr vanligt med ET.Ja du.. det ser inte bättre ut än att jag måste tugga i mig detta.
Samtliga personer jag pratat med på SAS har sagt att dom tror att ET kommer släppa de platser som är waitlistade och att jag därför ska fortsätta ringa varje dag. Vilket jag gjort utan att något hänt. Jag ser själv 9 platser i ekonomi ZNZ-ADD-ARN 4/11 - och det är väl dessa dom pratar om och som inte går att boka.
Min plan är att fortsätta ringa tills första september närmar sig och då får jag väl nöja mig med att överhuvudtaget komma hem.
Eller är det nån här som skulle råda mig till att få resan återbetald och hoppas på att skyteam kommer kunna erbjuda mig bättre alternativ?
Det kommer man inte kunna göra.Om nu man kan kombo *A m Skyteam? Enl SAS ser det ut som det men osäker .
Det var vad jag trodde, men läste en extra gång på SAS - inte helt glastydligt vad som gäller för ombokning i fall av ut- eller hemresa (från SAS nedan);Det kommer man inte kunna göra.
Det var vad jag trodde, men läste en extra gång på SAS - inte helt glastydligt vad som gäller för ombokning i fall av ut- eller hemresa (från SAS nedan);
@Lindypopp - då mycket oklart så bör du ha en plan för hur agera efter 31 augusti.
Ombokning:
- Fram till den 31 augusti 2024 kan du boka om din Star Alliance-bonusresa fram till 24 timmar före utresan, i mån av tillgänglighet, precis som idag, även om ditt avresedatum är från och med den 1 september 2024. När du har påbörjat din resa kommer du dock inte att kunna boka om din returresa.
- Från den 1 september 2024 kan du boka om din bonusresa till en flygning med SAS eller vissa SkyTeam-flygbolag (i mån av tillgänglighet) genom att kontakta SAS kundservice. Precis som idag kan du boka om din resa upp till 24 timmar före avgång för det utgående flyget. Observera att du inte kan boka om returflyget när du har påbörjat din resa.
- Precis som idag kommer nya poäng att tas från det ursprungliga EuroBonus-kontot om de poäng som användes i den ursprungliga bokningen har gått ut när du bokar om din resa.