Senaste nytt

Avbokad resa - vad gör jag nu?

Tack för snabbt svar. Och fakturor jag betalar via betalo bokförs direkt mer eller mindre? eller blir det nån månads fördröjning där automatiskt?
Så länge du väljer att betala direkt och inte väljer något förfallodatum längre fram i tiden så dras det mer eller mindre direkt. Voucher brukar synas några dagar efter att du nått 150/300k spend.

Nu har jag fixat ny voucher!
Börjar dock bli riktigt skralt med resor runt omkring mina datum. Finns det nån hjälte där ute som kan göra en insats och se om jag missat nån alternativ rutt?

Det gäller alltså;
- Destination: ARN-ZNZ (funkar med Landvetter och Kastrup också i värsta fall).
- Datum: Flexibelt men vi vill försöka vara borta hela v 44 + ca en vecka till innan eller efter. 10-15 dgr nån gång mellan typ 18/10-11/11
- Sällskap: 2 x vuxna, 2 x barn + 1 infant.
- Klass: En väg business, helst ditresan.

Vi är öppna för att avvakta med första flyget till antingen CDG eller AMS och boka på senare alternativt köpa för pengar om det står och faller med det.
Alla möjliga kombinationer är välkomna.

TACK PÅ FÖRHAND!

Dåligt med eco på hemvägen, hittar bara i biz vilket ju annars vore bra. Nästan alla avgångar hem är 0340 vilket kanske inte är optimalt, hittade en som går 20:40 vilket ger övernattning i NBO. Se ex nedan:

IMG_8067.png

03:40 avgången finns typ varje dag hela November. Dock blir det alltid stopp i NBO+AMS/LHR. Skulle rekommendera ta en månad awardfares för att pyssla ihop :)

Finns ex nedan:
IMG_8068.png

hur mycket poäng behöver jag för biz båda vägar? efter att ha bokat biljetter med biz på utresa och ekonomi på vägen hem för 2 x vuxna, 2 x barn + 1 x infant. Nu kommer jag ha en ny voucher och 22 000p - det tar mig ingenstans eller hur? är det värt att försöka buda på business på nån av vägarna? jag är jättenoob och är glad att ni vill hjälpa mig.

Till Tanzania 4pers så kostar det 210k för biz t/r med 2 vouchers.
Eco+biz kostar 165k t/r för 4 pers ((60k*2+105k*2)/2), så du är ju i så fall ganska nära ändå om du har 22k poäng kvar efter bokning. Du behöver 23k poäng till, kostar 4.8k att köpa direkt av SAS.

Kanske har missuppfattat något, vad har du för bokning just nu?

Last edited:
Det finns massa avgångar ARN-AMS-ZNZ för 4+ pers den 16/10 med KLM. Dåligt med hemresor dock, men du kanske bokade in biz-hemresa förut? Finns först 5/11 hemresa men bara ZNZ-AMS. 27/10 finns biz ZNZ-AMS också.

Last edited:
Toppen