Senaste nytt

Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

mha321

Medlem
och det gör de fortfarande, och nu fick jag höra att återbetalningstiden är upp till 6 veckor

Avsiktligt fördröjt pga nästan tom kassa är nog ingen dålig gissning
Liknande har hänt tidigare, i samband med t.ex. strejker. Å andra sidan har ju kassan varit svag då också...
 

Homer

Medlem
Liknande har hänt tidigare, i samband med t.ex. strejker. Å andra sidan har ju kassan varit svag då också...

Nu har de varit nästan helt utan intäkter betydligt längre än vid en strejk, och om de fortfarande inte
fått statliga pengar måste det eka väldigt tomt i kistan nu


Trögare har det gått med de fem miljarder i kreditgarantier som ska gå till den hårt drabbade flygsektorn, som annonserades redan för två och en halv vecka sedan. Samtal pågår med danska staten, såväl som med EU.

”Vi är inte färdiga med det. Det pågår förhandlingar där”, säger Hans Lindblad.


Företagsakuten öppnar portarna – men flygbolagen får vänta
(daterat 5:e april)
 

Homer

Medlem
Pengar ska vara på gång


EU-kommissionen godkände på påskafton svenskt statligt stöd till flygbolag i form av lånegarantier på 5 miljarder kronor.
EU har godkänt att svenska staten ger stöd till flygbolag i form av lånegarantier på 5 miljarder kronor. Det skriver EU-kommissionen i ett pressmeddelande på påskafton.

– Coronautbrottet har påverkat flygbranschen i Europa och resten av världen på ett sätt som vi aldrig har sett tidigare, säger EU-kommissionens vice ordförande Margrethe Vestager i ett uttalande.

Av de 5 miljarderna riktas 1,5 miljarder kronor till SAS, skriver Direkt.
EU godkänner svenskt miljardstöd till flyget - Omni
 

bachelor

Medlem
Ursäkta en okunnig, men är inte 1,5 miljard en piss i havet? Vad kostar bara biljettkostnaderna som ska betalas tillbaka för SAS? Redan uppe i 1 månad och lär bli en hel del till.
 

Homer

Medlem
Ursäkta en okunnig, men är inte 1,5 miljard en piss i havet? Vad kostar bara biljettkostnaderna som ska betalas tillbaka för SAS? Redan uppe i 1 månad och lär bli en hel del till.


De ska vara lika mycket från Danska staten.


För Lufthansa och IAG har det uppskattas att det kan handla om €4 miljarder för vardera.
 
och det gör de fortfarande, och nu fick jag höra att återbetalningstiden är upp till 6 veckor

Avsiktligt fördröjt pga nästan tom kassa är nog ingen dålig gissning
Det fick jag också höra idag när jag ringde in. Var ändå bra att jag ringde för tydligen så fanns inte en av mina avbokade bonusresor i kön för återbetalning (han kunde tydligen se detta). Vidare berättade han att återbetalningarna sker manuellt.
 

Homer

Medlem
Det fick jag också höra idag när jag ringde in. Var ändå bra att jag ringde för tydligen så fanns inte en av mina avbokade bonusresor i kön för återbetalning (han kunde tydligen se detta). Vidare berättade han att återbetalningarna sker manuellt.


Om det verkligen finns en kö så är det minst sagt märkligt att handläggningstiden för det som varit i kön länge
hela tiden ökar, antalet resor som avbokats i början av mars blir ju inte fler.
 
Om det verkligen finns en kö så är det minst sagt märkligt att handläggningstiden för det som varit i kön länge
hela tiden ökar, antalet resor som avbokats i början av mars blir ju inte fler.
Är den manuell så är det ju inte så konstigt. De tar nya ärenden först...
 

DeWi

Medlem
Fick nu ikväll vouchern på en av mina 3 avbokade resor, fick gissa mig till bokningsnummer då det inte står i mailet vilken resa den avser.
Man skall hålla koll på vilka boknnr man har för att kunna ladda hem voucher nr...
 
Toppen