Senaste nytt

Arlanda stängt för all flygtrafik 2012-12-05

LH808 lever igen enl. swedavia... Inställt brukar ju oftast menas just det så väldigt fundersam...

Jajja, i västerort snöar det knappt nu, hör lite flyg nu men det är väl mest bromma...

Blåsten verkar även avtagit en hel del..

Hoppas verkligen allt detta löser sig så fort som möjligt. Alltid jobbigt när man inte vet när man kommer komma fram. Sedan hade det ju varit trist ifall inte alla kom till Stockholm i tid för julbordet på söndag, mig inkluderat.

Enligt Swedavias app är SK0058 till SDL inställd. Enligt SAS webbplats ska det gå. Jag tog det säkra för osäkra och bokade in mig på hilton en natt. Men sjukt med så dålig kommunikation. Det är väl antingen inställd eller inte? Sjukt att kommunicera ut både och.

Kan meddela att halva Stockholm, liksom jag, sitter fast på diverse flygplatshotell utanför Oslo. Hade lite oflyt med timingen, när jag klev på inrikesplanet såg allt fint ut men efter landningen på OSL kom ett par sms från olika håll som glatt meddelade att allt var inställt. Tre checkin-deskar öppna enbart för att få ombokning och hotellvouchers, en för EBG och två för övriga. Givetvis gick EBG långsammast men, som någon i den andra kön för vanliga dödliga konstaterade, EBG-kön var klart coolare att stå i.

Väl ute på hotellet var det dags för en ny kö, denna gång ca sju kilometer lång och *G-kort gav naturligt nog exakt noll gräddfil. Tog 45 minuter att komma hela vägen fram och få ett rum, men trevlig service från alla inblandade och själva kön var på allmänt gott humör. Hotellanställda gick runt i kön och bjöd på kaffe och såg till att restaurangen håller öppet halva natten. Bra där.

Kommer tidigast fram sent i morgon eftermiddag. Om allt går bra. På minussidan hamnar massa urspårade möten som måste läggas om, på plussidan en lugn och kontemplativ afton med en kindle, en näve godis och några flaskor cola light. Så kan det gå.

Hoppas verkligen allt detta löser sig så fort som möjligt. Alltid jobbigt när man inte vet när man kommer komma fram. Sedan hade det ju varit trist ifall inte alla kom till Stockholm i tid för julbordet på söndag, mig inkluderat.

Ha det så trevligt, resten firar på lördag vill jag minnas ;)

Landat till Malmö till slut. Jag är väldigt imponerad av SAS att i den stormen som var vid 22:15 i ARN kaptenen startade och vi kom på väg. Jag kan säga att när vi var på startbanan runt 22:30 såg jag knappt terminal byggnad men vi startade ändå. Bra jobbat!

Nu på hotellet och Sixt personalen hade speciellt kört ut till Sturup för att ge ut min hyrbil. Jag hade bokat en Audi A1 men fick ut en BMW X3. Nice. Övernattar i Radisson Blu och hade bokat en standard rum men fick en Business Class rum... Alltså fast jag kom fram typ 9 timmar senare gick allt till slut bra och jag är nöjd. :)

Last edited:
Det ser ut som flyget går någorlunda bra idag.

Screenshot20121206_1.jpg

Toppen