Senaste nytt

Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

Och det var exakt det jag skrev, att det handlar om betydligt mer än Vasaskeppet.

Jag skrev inte heller att Arlanda är ett Sverigeproblem, utan snarare tvärtom. Men om Arlanda ska sluta vara ett Stockholmsproblem så måste man göra mycket mer.

Eftersom du inte kommenterar mina synpunkter kring namnbytesdiskussionen så verkar du i alla fall ha förstått den, samt verkar hålla med. Och det är ju kul.

Jag förstår inte riktigt varför du utgick från att jag inte höll med dig. :)

Arlanda har ett problem med att det är en rätt dålig flygplats till att börja med. Men det verkar finnas en tro om att bara flygplatsen i sig blir toppen, så kommer folk flockas kring den. Och det är där den andra änden av problemet visar sig. För hur fin flygplats man har så är den inte målet för de allra flesta. Och där måste Stockholm skärpa till sig. Om man vill såklart.

Jag skulle nog till och mer argumentera att hade Mälardalen i allmänhet och Stockholm i synnerhet haft en så fantastisk attraktionskraft som man tycker man har, så hade folk kommit även om Arlanda varit en lada på landet och legat 10 mil söder om stan.

Toppen