Dreamliner
Medlem
SAS är ju ett drömbolag att kontakta jämfört med andra bolag. Men är detta det nya så försvinner nyttan med Amex och dom kommer att tappa kunder.
Det är det normala egentligen. Flygbolaget först, sedan Amex för mellanskillnaden. Varför sökte du inte ersättning hos SAS först? Eller har du gjort det och fick ett nej? Då bör det vara enkelt att skicka svaret från SAS till Amex så de kan går vidare. Så var det för mig i mars förra året när Amex betalade ut mellanskillnaden inte valuta skillnaden.Har just nu ett claim på bagageförsening på utresa där jag har all dokumentation inlämnad men Europ Assistance säger att de inte ersätter utan att detta skall tas med SAS och de skall ersätta. Har Amex Elite och detta är andra gången med Europ som jag begär ersättning första la jag ner då summan var så liten och jag inte orkade med dem då. Nu är dock summan lite större och tänker stå på mig. Då de hade AXA var det inga problem med att få ersättning.
Det nya normala. Har aldrig tidigare på mina +10 tal case behövt kontakta flygbolaget.Det är det normala egentligen. Flygbolaget först, sedan Amex för mellanskillnaden. Varför sökte du inte ersättning hos SAS först? Eller har du gjort det och fick ett nej? Då bör det vara enkelt att skicka svaret från SAS till Amex så de kan går vidare. Så var det för mig i mars förra året när Amex betalade ut mellanskillnaden inte valuta skillnaden.
Missar jag något?
Men jag håller med att Axa hade mycket enklare online formulär än Europ har.
Tidigare bara lämnat in till försäkringsbolaget och fått utbetalt utan tjafs. Men som sägs så detta med att de lägger mer och mer ifrån sig och gör det krångligare gör ju att de får mindre att betala ut.Det är det normala egentligen. Flygbolaget först, sedan Amex för mellanskillnaden. Varför sökte du inte ersättning hos SAS först? Eller har du gjort det och fick ett nej? Då bör det vara enkelt att skicka svaret från SAS till Amex så de kan går vidare. Så var det för mig i mars förra året när Amex betalade ut mellanskillnaden inte valuta skillnaden.
Missar jag något?
Men jag håller med att Axa hade mycket enklare online formulär än Europ har.