Senaste nytt

Amex reseförsäkring

var med om en spännande sak idag. Hade en försening i helgen så skickade in kvitton för middag. De som åkte var jag och sambon.

Får avslag för delar av det jag begär eftersom att de menar att min sambo inte är min sambo… ringer och frågar hur de tänkte nu då vi bott ihop i 15 år, gemensamma bolån och 100 talet resor ihop. Får då frågan: har ni barn ihop? Nej… ja men då är det svårt att avgöra får jag till svar.

Fint att de gör det billigare kanske genom att ha engelskspråkig kundtjänst men de kanske skulle se över vissa rutiner. Det är heller inte första gången försäkringen nyttjas av oss BÅDA. Hon har dessutom ett eget extrakort kopplat till mitt konto.

En annan fråga… Avbryts försäkringen på en redan betald resa, om kortet (Amex Elite) sägs upp?
Det diskuterades för nåt år sedan (Tror denna tråd), men tror det var innan Amex bytte försäkringsbolag. Om jag minns rätt så tappar du den, men om du t ex nedgraderade till Premium, så gäller premium-försäkringen istället.

Platinums försäkring fungerar bra. Hade utlägg för försenad resa där jag fick ta taxi för 1000kr och även boka sista minuten bonusresa med typ 300kr i skatter (inrikes), fick 2000kr utan käbbel efter en vecka.

• Gilla
Reactions: L.S
Nya försäkeingsguvaren har jag inga bra erfrenheter av, i en liknande skadeanmälan så fick nag skicka in ett engelskt utdrag från skatteverket som bekräftelse på att vi var gifta för att få ersättning vid en olycka på semesterresa där frugan hafg ett extrakort i decennier. Jag kommer inte förnya mitt kort elite i nästa period inte bara pga detta men det har systematiskt blivit sämre förmåner under flera år så jag väljer annat.

Nya försäkeingsguvaren har jag inga bra erfrenheter av, i en liknande skadeanmälan så fick nag skicka in ett engelskt utdrag från skatteverket som bekräftelse på att vi var gifta för att få ersättning vid en olycka på semesterresa där frugan hafg ett extrakort i decennier. Jag kommer inte förnya mitt kort elite i nästa period inte bara pga detta men det har systematiskt blivit sämre förmåner under flera år så jag väljer annat.
Fick oxå en sådan fråga i somras eller våras vid en claim. Helt idiotiskt. Svarade lite surt om samma efternamn och skrivna på samma adress så hände inget mer med det och ersättningen Betalade ut.

Engelskspråkig support begriper mindre om svenska förhållanden. Vi har en helt unik folkbokföring som gör sådant enkelt och korrekt i Sverige. Resten av världen är i stort helt annorlunda.

Svensk support förstår sådant här utan riktlinjer och checklistor och instruktioner. Utrikisk support, lite sådär.

Toppen