Nu har jag inte räknat på varje liten detalj, men pluskortet känns helt ärligt som en no-brainer för mig. Kanske är jag lite partisk i frågan, eftersom jag jobbar mycket utomlands – men trots det ser jag att det finns väldigt många saker man kan köpa i Sverige och ändå betala i utländsk valuta.
Själv handlar jag väldigt mycket online – allt från kläder (både privat och till mina anställda), till hälsoprodukter, flygbiljetter , och hotell som ofta betalas i NOK via exempelvis Hotels.com. Även sådant jag brukar kalla ”vuxenleksaker” ingår – och då menar jag såklart inte sexleksaker, utan garageprylar, specialutrustning, verktyg och allt möjligt som hör till olika fritidsintressen. Kort sagt: det mesta jag behöver köper jag online – och det betalas alltid i annan valuta än SEK
Om man bara tänker efter lite finns det många vardagsköp man redan gör – som lika gärna kan göras online med rätt kort och rätt valuta. Då får man inte bara tillgång till lägre priser utan x8 i Amex poäng.
Och skulle man själv inte nå upp till nivån för att maxa kortets fördelar – skaffa ett tvillingkort och låt någon närstående som handlar mycket använda det. Och om inte ens det räcker? ”Ge ” då de fysiska korten till ytterligare två personer i din närhet som handlar på dem och ni i er familj har lagt in korten i telefonerna.
Alla känner väl en företagare som tex tankar en hel del på sin firma..
Lycka till