Senaste nytt

Amex Points Plus - värt pengarna?

Går det att uppgradera elite till platinum eller behöver man göra en ny ansökan? Skillnaden i kostnad är ju inte så stor från elite...

Går det att uppgradera elite till platinum eller behöver man göra en ny ansökan? Skillnaden i kostnad är ju inte så stor från elite...
Ser ut som man får bonus vid byte Elite -> Platinum. Det är nytt, inte sett förut. Korten har ju ansetts vara på samma nivå ooch därför har man inte fått någon bonus.

Ser ut som man får bonus vid byte Elite -> Platinum. Det är nytt, inte sett förut. Korten har ju ansetts vara på samma nivå ooch därför har man inte fått någon bonus.

Där ser man. En no brainer för mig som funderat på byta.

Det är ju onekligen lite intressant. Funkar det för någon att gå vidare hela vägen? Jag kan välja vilket kort jag har nu och vilket jag vill byta till, men om jag sen försöker klicka Byt-knappen så blir det:
"

Bad Request​

Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit."

Sen är ju frågan förstås om det automatiskt blir ett byte så att det gamla kortet sägs upp eller om det går att behålla det gamla.
Jag har ju två Elite-kort, och nu när man inte får 20k status per kort längre så har jag förvisso inget problem med att ena kortet sägs upp, men gäller att det blir rätt kort isf.

Jag har inga problem att komma vidare via länken på min iPhone.

Jag bytte själv från Premium till Platinum. Och om jag minns/förstod supporten rätt så blir det en ny ansökan och du måste själv säga upp gamla kortet när du ”byter” från SAS brandat Amex till ”vanligt”. Har dock blivit försäkrad att man ska få bonus ändå.

Edit: Ser att bonusen bara vad 250k när jag ansökte i februari och 600k nu. Alltid synd..

Last edited:
Toppen