Ibland skiter jag i resorna från CPH till OSL och tar bilen upp för att det är ett sånt jäkla tidstapp ( bor i GBG) för 500 usla poäng.
Kanske inget du kan styra över, men varför inte då flyga GOT-OSL om du bor i Göteborg?
Ibland skiter jag i resorna från CPH till OSL och tar bilen upp för att det är ett sånt jäkla tidstapp ( bor i GBG) för 500 usla poäng.
Verkar som att det bara gäller mig själv och ingen gäst, brukar ha en del kollegor som man möter upp på flygplatserna och vill dra med in på loungen.Varför inte skaffa ett Eurocard Platinum (Priority Pass ingår) och komplettera med SAS Amex Premium?
Saken är den att jag är anställd i danmark och får alla flyg in och ut från CPH. Tänkte just använda EB poängen ibland för att slippa ta tåget mellan GBG och CPH när man är trött eller vid akuta tillfällen.Kanske inget du kan styra över, men varför inte då flyga GOT-OSL om du bor i Göteborg?
Optimalt är att du ansöker om Premium, finns värvningslänkar här på forumetDöd länk
Exakt detta jag var ute efter när jag startade tråden!
Kan jag inte som kund på ett av korten bjuda in frugan till det andra, och sen få ett extra kort i mitt namn av henne?
Vilket sen leder till en jäkla massa extra poäng när hon ( läs jag) spenderar över 20.000 första 3 månaderna på det nya kortet?
Om detta funkar vilket kort skaffar man först och vilket kort bjuder man in till så det blir mest lönsamt?
Den funkar för mig.Död länk
Det var därför jag föreslog att du även skulle skaffa ett Amex Premium, som du sedan gör majoriteten av dina köp med. Sedan kan du ha Eurocardet som fallback i de fall som handlaren inte tar Amex (eller så kompletterar du med ett SAS Eurobonus Mastercard World eller World Premium).Verkar inte heller som att det är nått poängsystem på detta kort, men väldigt mycket billigare så ett bra alternativ absolut. tack
Optimalt är att du ansöker om Premium, finns värvningslänkar här på forumet
Sedan när du har Premiumkort bjuder du in din fru till Platinum. Ni ser då till att ni båda är i en SAS Point sharing grupp.
Då får du 12.000 + 2*16.600 Eurobonuspoäng i värvningsbonus. Bättrar på kalkylen med 16.600 poäng iaf.
Sedan så har både du och din fru ett varsitt Amex premium samt platinum(fast kopplat till samma konto). Även Priority pass samt ni får båda status via Platinum.
Elite = Ger garanterat mest payback i form av EuroBonus poäng, 20p/100kr
Om jag gör som @Abbs skriver men med ett Platinum och ett Elite funkar det med?Ja, @Abbs gör en viktig poäng där. Givetvis bör du bjuda in din partner och få 16 600 Eurobonuspoäng. Då är du uppe i 125 200 Eurobonusooäng första året. Det gör min kalkyl ännu bättre
Sedan, som alltid - var aktiv på forumet, amex hemsida, facebook etc och häng med när det är kampanjer. Det kan göra stor skillnad i poängintjäning vid vissa köp. Är du bara lite smart med spenderingen så bör du relativt snabbt dra ihop tillräckligt med poäng för en resa i First Class för två personer till USA/Asien/Sydamerika etc.