Senaste nytt

Amex Platinum extrakort, priority pass

Hur menar du?
Jag tog nyligen bort points plus och fanns inget i det förfarandet som har något med byte av kort att göra.
Ok hur gjorde du då? Berätta gärna. Jag ser bara på sidan för byte mellan kort att det går att byta mellan Platinum och Platinum points plus.
Screenshot_20250219_105527_Chrome.jpg

Ok hur gjorde du då? Berätta gärna. Jag ser bara på sidan för byte mellan kort att det går att byta mellan Platinum och Platinum points plus.
Visa bifogad bild 162742
Ringde supporten och bad dom ta bort Points Plus, inte svårare än så. Går säkert göra via chatten också, men hade andra grejer jag behövde prata med de om så fick bli ett samtal.

Man får ju inget nytt kort eller så, bara en tjänst som aktiveras/inaktiveras på kortet.

Ringde supporten och bad dom ta bort Points Plus, inte svårare än så. Går säkert göra via chatten också, men hade andra grejer jag behövde prata med de om så fick bli ett samtal.

Man får ju inget nytt kort eller så, bara en tjänst som aktiveras/inaktiveras på kortet.
Visst det kan man ju göra även vid byte av kort. Det jag menade var att de verkar hantera det på samma sätt som ett kortbyte, dvs man riskerar i praktiken att få godkänna ett nytt avtal (om nu detta också då skulle påverka Priority Pass för extrakortsinnehavaren). Annars hade de lika gärna kunnat lägga den tjänsten som ett val man själv kunde slå på och av, under "kortservice" där man hanterar pinkod mm.

Visst det kan man ju göra även vid byte av kort. Det jag menade var att de verkar hantera det på samma sätt som ett kortbyte, dvs man riskerar i praktiken att få godkänna ett nytt avtal (om nu detta också då skulle påverka Priority Pass för extrakortsinnehavaren). Annars hade de lika gärna kunnat lägga den tjänsten som ett val man själv kunde slå på och av, under "kortservice" där man hanterar pinkod mm.
Jag slog av den genom att trycka på "Ta bort Points Plus" knappen. Det var enkelt och det skulle ta några dagar innan det "slog igenom". Inga förändringar, åtminstone inget jag blev underrättad om.

Var det en svensk kundtjänst eller engelsktalande. Kan det vara så att villkoren för Priority Pass är olika i olika länder och personen på kundtjänst rabblade av villkoren för typ UK inte Sverige?
Det var svensk kundtjänst. Hon kopplade ifrån för att kolla datumen då det nyss förändrats, konstaterade att jag ansökt för sent och beklagade så mycket, och satte in 10 000 poäng på mitt konto som kompensation för att de varit "otydliga"....

Det var svensk kundtjänst. Hon kopplade ifrån för att kolla datumen då det nyss förändrats, konstaterade att jag ansökt för sent och beklagade så mycket, och satte in 10 000 poäng på mitt konto som kompensation för att de varit "otydliga"....

"Fri tillgång till över 1 600 lounger världen över med American Express Global Lounge Collection®. Gäller för dig som Platinum-medlem och Platinum extrakortmedlem inklusive en gäst vardera, varje gång."

Ring igen och hänvisa till deras egna hemsida

Skriv i chatten i Amex SE- appen istället. Skriv bara att din Platinum extrakortsinnehavare vill ha Priority Pass, inget annat. Det måste ha skett något missförstånd vid din första kontakt.

Toppen