Jag ansökte om platinum den 29e januari och fick hjälp utav engelsktalande telefonsupporten att lägga till PP till extrakortet samma dag som det damp ner i brevlådan, så min sambo måste ha haft samma tur då. Speciellt om 22a Jan skulle vara brytdatumet som supporten sagt till andraVilket galet flyt min +1 verkar ha haft då![]()
I Amex experiences appen ser jag följande:Är det någon av er som har koll på vad som gäller angående de nordiska loungerna (Oslo, Bergen, mfl.)? Här står det som jag tolkar det att huvud- och extrakortsmedlemmen fortfarande har tillgång var för sig. Detta verkar ju vara ett särvillkor för nordiska innehavare av platinum och skulle vara mycket viktigt för min sambo och mig.
Det verkar som att det enda sättet att se vilka lounger som ingår för extrakortsmedlemmen är att söka upp flygplatserna var för sig på följande länk, och se till att man har det svenska amex platinum valt bland kortalternativen:
Därefter måste man klicka på varje lounge för sig, och sedan klicka på "access". Där står det om det krävs PP, eller om det räcker med att endast visa sitt platinum card.
Tack! Då låter det åtminstone som att både huvud och extrakortsmedlem har tillgång till dom loungerna var för sig.I Amex experiences appen ser jag följande:
The Amex Access Card gives you access to:
• American Express Lounge by Pontus Frithiof, Arlanda Airport
• Pier Zero Restaurant, Helsinki Airport
• OSL Premium Lounge, Gardermoen Airport
• OSL Domestic Lounge, Gardermoen Airport
• The North Sea Lounge, Stavanger Airport
• Bergen Lounge, Bergen Airport
I övrigt är det väl PP som gäller? Rätta mig om jag har fel
Är det någon av er som har koll på vad som gäller angående de nordiska loungerna (Oslo, Bergen, mfl.)? Här står det som jag tolkar det att huvud- och extrakortsmedlemmen fortfarande har tillgång var för sig. Detta verkar ju vara ett särvillkor för nordiska innehavare av platinum och skulle vara mycket viktigt för min sambo och mig.
Det verkar som att det enda sättet att se vilka lounger som ingår för extrakortsmedlemmen är att söka upp flygplatserna var för sig på följande länk, och se till att man har det svenska amex platinum valt bland kortalternativen:
Därefter måste man klicka på varje lounge för sig, och sedan klicka på "access". Där står det om det krävs PP, eller om det räcker med att endast visa sitt platinum card.