Senaste nytt

Amex Platinum extrakort, priority pass

Men vafan. Tur att jag fick det till extrakortet innan. Detta är en väldigt stor nedgradering av en av förmånerna som gör att kortet blir mycket mindre värt. Varför ska de hålla på och ändra hela tiden? :(

Vad händer då om man vill ta bort Points Plus? Den tjänsten hanteras ju på samma sätt som byte av kort.

Edit:
Stämmer detta verkligen? Se bifogade text från ansökningssidan https://www.americanexpress.com/se/kreditkort/platinum-card/
Visa bifogad bild 162740
Den texten emotsäger ju faktiskt inte att Priorty Pass inte längre ingår för extrakortsinnehavaren. Pontus Amex lounge är ju inte en PP-lounge. Det står ju i sistan meningen bara "Du" inte "Du och extrakortsmedlem".

Jag ringde precis kundtjänst. Enligt henne så har detta ändrats den 22 januari, och jag ansökte om kortet den 28 januari, så jag kan inte få det till extrakortet. Det ska framgå av villkoren för kortet...
Var det en svensk kundtjänst eller engelsktalande. Kan det vara så att villkoren för Priority Pass är olika i olika länder och personen på kundtjänst rabblade av villkoren för typ UK inte Sverige?

Den texten emotsäger ju faktiskt inte att Priorty Pass inte längre ingår för extrakortsinnehavaren. Pontus Amex lounge är ju inte en PP-lounge. Det står ju i sistan meningen bara "Du" inte "Du och extrakortsmedlem".
Kan hålla med om den tolkningen men en sådan skillnad borde ju framgå tydligare. Jag måste vara blind men var i medlemsvillkoren nämns detta överhuvudtaget?

Toppen