Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Hachans

Medlem
Det förklarar ju läget. För mig blir det inte alls en upplevelse av hur en lounge borde vara. Att bli bordsplacerad och sedan behöva göra den stressade personalen uppmärksam på att man vill beställa. Det blir ju ett stressmoment i sig och inte den avkoppling jag förväntar mig. De missar ju målet fullständigt med det konceptet.

Detta har absolut inget med hög belastning att göra. Loungen kan vara halvfull och personalen skiter fullständigt i en om man inte gör väsen av sig. Det lönar sig tydligen att vara oförskämd har jag noterat.

De har ett managementproblem.
 

NotRyan

Medlem
Nu prövar du mitt minne - det kan vara så att det har varit "som vanligt" någon gång senare på dagen. Minns att de vid incheckning en morgon för en tid sedan berättade att de haft 260 Platinumgäster till frukosten och då blir matematiken enkel vad gäller platsfördelningen...
Så här är det:

Pontus in the Air öppnar kl. 11.00, före det är det "bara" Amex lounge så det är inget konstigt att folk utan kort avvisas före kl. 11.00.
Fram till kl. 10.00 så seatas Platinum i restaurangdelen och Centurion i hela loungedelen.
Från kl. 10.00 så seatas man "som vanligt" i loungedelen, uppdelat på Platinum och Centurion
 
Last edited:

rosenstam

Medlem
Ny info
0a0833891ade77f0a76fd187963d1dae.png
 
Toppen