Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Avion

Medlem
Är här nu och av någon anledning placeras alla gäster i restaurangdelen trots att loungen är tom..när jag frågade hovmästarn om varför fick jag svaret "vi kör bara här ute idag". Väldigt informativt. När jag sedan tog ett samtal och gick in i loungen(platinumdelen) så kom hon in irriterad och sa att detta bara var till för centurion(wtf?).

Nä, denna "lounge" bör amex se över, ganska pinsamt att servicen är på den här nivån.
 

taxvalp

Medlem
Är här nu och av någon anledning placeras alla gäster i restaurangdelen trots att loungen är tom..när jag frågade hovmästarn om varför fick jag svaret "vi kör bara här ute idag". Väldigt informativt. När jag sedan tog ett samtal och gick in i loungen(platinumdelen) så kom hon in irriterad och sa att detta bara var till för centurion(wtf?).

Nä, denna "lounge" bör amex se över, ganska pinsamt att servicen är på den här nivån.

Så har det varit vid samtliga tillfällen då jag har varit där i sommar. Platinum i resturangdelen och Centurion i loungedelen. De har flera gånger nekat vanliga restauranggäster utan Amex-kort och utnyttjat hela utan som lounge.
 
Är här nu och av någon anledning placeras alla gäster i restaurangdelen trots att loungen är tom..när jag frågade hovmästarn om varför fick jag svaret "vi kör bara här ute idag". Väldigt informativt. När jag sedan tog ett samtal och gick in i loungen(platinumdelen) så kom hon in irriterad och sa att detta bara var till för centurion(wtf?).

Nä, denna "lounge" bör amex se över, ganska pinsamt att servicen är på den här nivån.
När jag var där för tre veckor sen berättade de att det från och med nu ska vara centurion i loungen och Platinum i restaurangen. Att det skulle vara så året ut.
 
När jag var där för tre veckor sen berättade de att det från och med nu ska vara centurion i loungen och Platinum i restaurangen. Att det skulle vara så året ut.
Det förklarar ju läget. För mig blir det inte alls en upplevelse av hur en lounge borde vara. Att bli bordsplacerad och sedan behöva göra den stressade personalen uppmärksam på att man vill beställa. Det blir ju ett stressmoment i sig och inte den avkoppling jag förväntar mig. De missar ju målet fullständigt med det konceptet.
 

palmen

Moderator
Det förklarar ju läget. För mig blir det inte alls en upplevelse av hur en lounge borde vara. Att bli bordsplacerad och sedan behöva göra den stressade personalen uppmärksam på att man vill beställa. Det blir ju ett stressmoment i sig och inte den avkoppling jag förväntar mig. De missar ju målet fullständigt med det konceptet.
Problemet är ju att alla inte får plats i "Lounge delen". Hellre sitta i restaurangen utan väggar och soffor än att vänta 2h på sittplats.
 

palmen

Moderator
Jag går nog hellre till Norrsken nästa gång, möjligen med en lounge on the go på vägen.
Ja det är ju valfritt, men den loungen har väl aldrig gjort någon glad över huvud taget.

Amex har ju tyvärr varit lite för duktiga på att sälja på folk Platinum, det är ju numera ett kort som många har och gamla Pontus loungen har därmed blivit kraftigt underbemannad. Skulle det vara ok om de slog upp lite väggar så det blir en fyrkantig box av restaurangen också?
 
Toppen