Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Flög 08.10 i fredags. Vi var där 06:00 och det var kö långt bakom hissen. Vad är problemet? Vi struntade i det och gick till SAS istället.
 

fcx

Medlem
Flög 08.10 i fredags. Vi var där 06:00 och det var kö långt bakom hissen. Vad är problemet? Vi struntade i det och gick till SAS istället.
Det är just det som är problemet. Om alla kommer två timmar före avgång till flygplatsen istället för en timme före så är det 2-3 gånger så många som ska få plats i loungen.
 

Hachans

Medlem
Det är just det som är problemet. Om alla kommer två timmar före avgång till flygplatsen istället för en timme före så är det 2-3 gånger så många som ska få plats i loungen.

Och alla sitter kvar länge eftersom det finns ont om vettiga sittplatser på flygplatsen som inte kostar pengar.
 

hqt

Medlem
Kan hålla med om att det varit stressat sedan resandet tog fart igen, men känns som att den nya personalen kommit in i det hela nu. Blev mött av Lena vid disken, pratade lite om framtiden - blir en ny lounge på F-piren och Lena kommer vara med även där, vilket känns fint.

Testade så väl kycklingen som frikadellerna, snabb service, tallrikarna avlöste varann och drycken likaså. Därtill placerade Lena två amerikaner vid mitt bord med samma destination (LA) och passningen "du kommer nog trivas med de här", vilket hon hade helt rätt i. Fingertoppskänsla.

Ja, det har varit blandad nivå på senare dagar och man skulle må bra av att höja lägstanivån, men har man lite flax så är det en loungeupplevelse utöver det vanliga tycker jag ändå. Förhoppningsvis tar man med sin (då) väl inkörda personal till nya loungen.
 
Det är just det som är problemet. Om alla kommer två timmar före avgång till flygplatsen istället för en timme före så är det 2-3 gånger så många som ska få plats i loungen.

Fair point indeed, det är sällan mitt normala resmönster men I rest my case. Det jag missade att säga var att det var inte fullt, min upplevelse var att de medvetet fördröjde insläppen av någon anledning.

Jag stör mig så otroligt på att AMEX pushar sin marketing för Platinumkortet med att sälja loungen och sen inte kan leverera en premiumupplevelse. Med nya prishöjningen om 18% är det bara att säga upp.
 
Fair point indeed, det är sällan mitt normala resmönster men I rest my case. Det jag missade att säga var att det var inte fullt, min upplevelse var att de medvetet fördröjde insläppen av någon anledning.

Jag stör mig så otroligt på att AMEX pushar sin marketing för Platinumkortet med att sälja loungen och sen inte kan leverera en premiumupplevelse. Med nya prishöjningen om 18% är det bara att säga upp.
Detta visar ju på att konceptet med bordsplacering och servering vid bordet (som på en vanlig restaurang) inte alls fungerar vid toppar. I en normal lounge hade man blivit insläppt mycket snabbare om det inte är fullt och sedan blir det köer till buffé och dryck istället. Skillnaden är att man i alla fall har en sittplats och kan avvakta med förtäringen en stund. Tanken med Pontus lounge är god men kräver för mycket personal i förhållande till antalet besökare jämfört med en vanlig lounge.
 

micsjo

Medlem
Det är just det som är problemet. Om alla kommer två timmar före avgång till flygplatsen istället för en timme före så är det 2-3 gånger så många som ska få plats i loungen.

Men någon måtta får det ändå vara. Spikfullt i hela restaurang-delen och lounge-delarna med kortinnehavare av olika valörer. Minimum en timmes väntetid. Mitt på dagen! Förmån som aldrig kommer att gå att nyttja gör den helt oanvändbar.

Jag har gillat Pontus tidigare men tillståndet just nu gör det ju meningslöst.
 

Hachans

Medlem
Fair point indeed, det är sällan mitt normala resmönster men I rest my case. Det jag missade att säga var att det var inte fullt, min upplevelse var att de medvetet fördröjde insläppen av någon anledning.

Jag stör mig så otroligt på att AMEX pushar sin marketing för Platinumkortet med att sälja loungen och sen inte kan leverera en premiumupplevelse. Med nya prishöjningen om 18% är det bara att säga upp.

Amex skiter i vilket, de får in sina pengar. Du ska se att de kommer bredda publiken för Centurionkortet så småningom också.
 

igelkotten

Medlem
Var där idag strax efter 06. Inga köer och var halvfullt bara i restaurangdelen där lounge gästerna fick sitta. Relativt lugnt i SAS incheckning och inga personer i fast track heller. Gissar på att det är strejkeffekten.
 
Toppen