LasseFoppa
Medlem
Aha. Jag får börja flyga tidigare märker jag.
Det är just det som är problemet. Om alla kommer två timmar före avgång till flygplatsen istället för en timme före så är det 2-3 gånger så många som ska få plats i loungen.Flög 08.10 i fredags. Vi var där 06:00 och det var kö långt bakom hissen. Vad är problemet? Vi struntade i det och gick till SAS istället.
Det är just det som är problemet. Om alla kommer två timmar före avgång till flygplatsen istället för en timme före så är det 2-3 gånger så många som ska få plats i loungen.
Det är just det som är problemet. Om alla kommer två timmar före avgång till flygplatsen istället för en timme före så är det 2-3 gånger så många som ska få plats i loungen.
Detta visar ju på att konceptet med bordsplacering och servering vid bordet (som på en vanlig restaurang) inte alls fungerar vid toppar. I en normal lounge hade man blivit insläppt mycket snabbare om det inte är fullt och sedan blir det köer till buffé och dryck istället. Skillnaden är att man i alla fall har en sittplats och kan avvakta med förtäringen en stund. Tanken med Pontus lounge är god men kräver för mycket personal i förhållande till antalet besökare jämfört med en vanlig lounge.Fair point indeed, det är sällan mitt normala resmönster men I rest my case. Det jag missade att säga var att det var inte fullt, min upplevelse var att de medvetet fördröjde insläppen av någon anledning.
Jag stör mig så otroligt på att AMEX pushar sin marketing för Platinumkortet med att sälja loungen och sen inte kan leverera en premiumupplevelse. Med nya prishöjningen om 18% är det bara att säga upp.
Det är just det som är problemet. Om alla kommer två timmar före avgång till flygplatsen istället för en timme före så är det 2-3 gånger så många som ska få plats i loungen.
Fair point indeed, det är sällan mitt normala resmönster men I rest my case. Det jag missade att säga var att det var inte fullt, min upplevelse var att de medvetet fördröjde insläppen av någon anledning.
Jag stör mig så otroligt på att AMEX pushar sin marketing för Platinumkortet med att sälja loungen och sen inte kan leverera en premiumupplevelse. Med nya prishöjningen om 18% är det bara att säga upp.