Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

jonten

Medlem
Kan ju nämna att Lena tog emot oss, trevlig som vanligt. Tog beställning och beklagde biff lindström som utgått, köttbullar som ersättning.
Sen var det kaos, Lena försvann iväg i dryga timmen och det var då maten kom in. Det skulle vara italienska köttbullar med tomatsås, och jag lyssnade inte helt så jag gissade med pasta. Sen kom maten in, totalt skräp tyvärr. Och en massa rookies, och Lena på rast gissar jag. Så det var dålig service. När vi typ skulle gå så kom Lena tillbaka och då verkade alla rycka upp sig.
Nä detta var inte Pontus bästa kväll, den var faktiskt riktigt dålig tyvärr.
 
Hurvida Amex lounge kommer att drivas av Pontus vill jag se innan jag tror det.

Om det är personalbrist och du står mellan att satsa på en restaurang som är nära att få en stjärna i guiden eller en flygplatslounge - vad väljer du?

Jag menar att oavsett vad som sägs just nu så tror jag inte på det. Pontus satsar 200% på La Tour just nu.

Vet? Tror. Men du, håll isär sak och person.

Jag vill ju inte påstå att någon här ljuger men enligt en säker källa så jobbade inte Mario på Arlanda ikväll.

"– Pontus in the Air kommer inte finnas kvar, det tåget har nog gått nu. Vi är glada att vår partner American Express visat oss större uppskattning, precis som gästerna och resenärerna gjort, och tillsammans med American Express kommer vi att etablera ny loungeverksamhet på annan plats på Arlanda och med delvis förändrat utbud, säger Pontus Frithiof"

Låst artikel - men du kan ju köpa ett nummer så du får lite korrekt information och kan informera dina säkra källor.

https://www.realtid.se/succekrogaren-pontus-frithiof-stanger-och-oppnar-nytt-pa-arlanda/
 

bnr

Medlem
"– Pontus in the Air kommer inte finnas kvar, det tåget har nog gått nu. Vi är glada att vår partner American Express visat oss större uppskattning, precis som gästerna och resenärerna gjort, och tillsammans med American Express kommer vi att etablera ny loungeverksamhet på annan plats på Arlanda och med delvis förändrat utbud, säger Pontus Frithiof"

Låst artikel - men du kan ju köpa ett nummer så du får lite korrekt information och kan informera dina säkra källor.

https://www.realtid.se/succekrogaren-pontus-frithiof-stanger-och-oppnar-nytt-pa-arlanda/
Hahaha, fantastiskt. <3
 

sbbn017

Medlem
Pontus hade hand om maten på Solvalla under Elitloppet, så all personal var där och jobbade med oss övriga inhyrda.

Skulle säga att maten på Solvalla var en ordentlig miss den också. Nu betalade jag inte själv utan blev bjuden av ett större företag, hade jag stått för notan så hade jag klagat.

Resultatet blev alltså dålig leverans på både Arlanda och Solvalla.
 
Last edited:

Hachans

Medlem
Får bli flädern... Är där nu och frågade, sista beställning 1930.
För övrigt så var det inte kockens stoltaste arbetsdag.... Det var riktigt dåligt.... Biff Lindström hade utgått...
Och visitor badge på personalen....

Haha, men va fan.

Och det är detta Amex tycker är så fruktansvärt bra att de vill förlänga avtalet. Och samma leverantör som Arlanda VIP-service erbjuder.

Man tar sig för pannan.
 
Toppen