Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Sir Lemon

Medlem
Okej jag vet inte vad som var otydligt med den meningen? Du kan stryka ordet ”alltså” om det gör det tydligare. Meningen får väl samma innebörd ändå?

Förtydligande: Det är Pontus med crew som kommer driva den nya AMEX Loungen på Arlanda i ytterligare 5 år.
Sa de att de själva från Pontus sida skulle driva den nya? Anledningen att jag blev förvirrad i slutet var ju att du i resten av inlägget enbart skrev att Swedavia och Amex skulle samverka, inte Pontus. Pontus är väl inte samma sak som Amex, liksom? Om Pontus är med blir det däremot spännande.
 
Okej, tänker att Pontus personal (Mario i detta fall) skulle hitta på att dom har tecknat ett 5 års kontrakt om vidare driva loungen, och samtidigt informera gäster om detta?

Okej, så kan det ju vara, men vad får dig att tro det?
Om det är personalbrist och du står mellan att satsa på en restaurang som är nära att få en stjärna i guiden eller en flygplatslounge - vad väljer du?
 

MTheC

Medlem
Har lite svårt att förstå de som tycker att loungen var särskilt bra. Tråkigt att de stänger men ingen katastrof. Jag tycker det har blivit sämre och sämre, maten har kanske varit bättre än det O’Learys serverar men det är ju också svårt att vara sämre än det. Visst är det väl bättre än annat på Arlanda men om man tycker att maten är särskilt bra så undrar jag lite var man äter annars.

Servicen har under och efter pandemin genomgående varit riktigt dålig, till viss del förstår jag personalbristen men har även varit totalt ointresse vid flera tillfällen då det varit relat tomt.

De hade visserligen tidigare bra vinlista men även det har nästintill blivit ett skämt. Senaste gångerna så har första 3-4 försöken att beställa något möts med besked att det är slut.

Får se vad som kommer sen men krävs inte så mycket för att vara lika bra/dålig som Pontus.
 
Sa de att de själva från Pontus sida skulle driva den nya? Anledningen att jag blev förvirrad i slutet var ju att du i resten av inlägget enbart skrev att Swedavia och Amex skulle samverka, inte Pontus. Pontus är väl inte samma sak som Amex, liksom? Om Pontus är med blir det däremot spännande.

Okej, uppenbart otydligt av mig. Jag ska förtydliga mig.

Mario, som jag pratade med, arbetar på Pontus in The Air och är lite av Pontus högra hand och har varit med från början. Jag har aldrig fått felaktig information eller lögner från honom tidigare.

När jag ikväll besökte loungen så beklagade jag mig över situationen dom hamnat i, delvis pga den förkortade tiden passagerarens spendera airside men även problematiken kring deras hyreskontrakt som Pontus gick ut i media med tidigare i veckan (igår?).

Svarat jag fick var att vi iaf inte kommer vara loungelösa då AMEX tecknat ett kontrakt med Swedavia som löper i 6 år. Mina följdfrågor vart då om det är Pontus team som kommer fortsätta driva lounge åt AMEX på Arlanda. Vilken han svarade att så var fallet, och att dom skrivit ett 5 års kontrakt på vidare drift. Jag fick även info kring hur det var tänkt med meny och lokaler, så det kändes inte som något han bara hittade på, men det kan ju såklart bara vara påhitt. Jag håller det dock som troligt att nuvarande företag försätter driften av AMEX lounge, speciellt när konceptet varit så lyckat (för AMEX del).

@Cristoffer Cedergren får gärna redogöra för sin teori och sticka hål på min information :)
 
Last edited:
Toppen