2 glas champagne blir en rätt stor kostnad. Jag besöker loungen 2-4 ggr i månaden i snitt och det skulle då innebära att i snitt skulle 6 glas champagne delas ut till mig i månaden, totalt 72 glas på ett år.Nej, givetvis inte. Vilken god-dag-yxskaft-utläggning. Jag kan ju fortfarande tycka kortet kraftigt försämrats, ungefär motsvarande 2 glas champagne per besök på Pontus? Detta utan att för den skull tycka att något annat kort erbjuder mer eller bättre förmåner.
Det är nog riktigt. Men ett glas i månaden per kort tycker jag kan vara rimligt. 12 per år2 glas champagne blir en rätt stor kostnad. Jag besöker loungen 2-4 ggr i månaden i snitt och det skulle då innebära att i snitt skulle 6 glas champagne delas ut till mig i månaden, totalt 72 glas på ett år.
Nu vet jag inte exakta priser på champagne men säg en 7e-del av priset på en flaska för 300 kronor så blir priset 43 kronor per glas.
43 kronor 72 gånger per år blir ungefär 3000 kronor, dvs halva årsavgiften till amex platinum går åt att täcka min champagne konsumption, det låter inte direkt hållbart och jag kan inte se att kortet har halverats i värde med de små försämringar som gjorts.
Nu är inte jag någon som reser direkt jätteofta, finns ju de som frekventerar loungen betydligt oftare än så och då skulle hela kostnaden för kortet inte ens täcka champagne konsumptionen.
Rimligt eller ej, ser inte riktigt kopplingen egentligen varför jag ska få gratis champagne för att jag har ett kreditkort.Det är nog riktigt. Men ett glas i månaden per kort tycker jag kan vara rimligt. 12 per år![]()
De hade ju champagne i början... Varför ska AMEX lounge by Pontus finnas alls? Man får ju vin och mat... Jag hade gärna sett att de erbjöd champagne i erbjudandet de har. Ett stämpelkort skulle kunna vara en lösning. En stämpel per glas.Rimligt eller ej, ser inte riktigt kopplingen egentligen varför jag ska få gratis champagne för att jag har ett kreditkort.
Men om det nu skulle vara så, hur ska man då hålla koll på om man har fått ett glas eller inte denna månad.
Jag tror mer på i så fall att det ibland som en trevlig gest kan finnas bubbel i loungen där ett glas ingår under ett besök.
Champagne är rätt mycket dyrare än de viner som serveras i pontus loungen. Finns många saker jag önskar de hade där som inte finns i dagsläget, tex en bättre öl. De gånger jag vill ha det så köper jag det från restaurangen, precis på samma sätt som man kan köpa ett glas champagne om man blir sugen på detta.De hade ju champagne i början... Varför ska AMEX lounge by Pontus finnas alls? Man får ju vin och mat... Jag hade gärna sett att de erbjöd champagne i erbjudandet de har. Ett stämpelkort skulle kunna vara en lösning. En stämpel per glas.
Det där är vad de erbjöd vid öppning, det har sedan ändrats, är väl inte konstigare än så?När jag skaffade kortet visste jag att fri champagne var väck efter att ha läst här, men har inte kunnat läsa någonstans att det var ett öppningserbjudande. Snarare tvärt om, bara läst detta på Pontus instagram: Visa bifogad bild 73893