Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Det lär du ju fråga Agehall. Läs inläggen så ser du hur det här utvecklade sig.

Läs gärna saker i kronologisk ordning och fundera lite över vad jag skrev. Du har en åsikt om vad du tycker är rimligt att AmEx Platinum innebär som går ut på att Pontus in the Air ska utöka sitt erbjudande på ett sätt som Palmen visar är ganska orealistiskt med en uträkning som du totalt dissar. Läser man det du skriver, framförallt med tanke på i vilken tråd du skriver det, så är det enligt min uppfattning rätt uppenbart att du inte är nöjd med AmEx Platinum eftersom förmånerna på Pontus inte lever upp till dina förväntningar. Om nu din åsikt om AmEx Platinum är så tight kopplade till förmånen i en viss lounge, så är det ganska uppenbart för mig att att du snarare borde satsa på att betala direkt för att få det du vill ha hos Pontus än att gå via AmEx för att hoppas få det. AmEx Platinum kan vara jättebra om man reser mycket och inte har status eller det inte finns flygbolagens egna lounger på de platser man besöker, men om man lägger för stor del av värdet av AmEx Platinum i en viss lounge så är man fel ute om du frågar mig.

Jag reser ganska ofta till Stockholm och Pontus loungen fick mig nästan att behålla Platinum kortet. Har man inte status och reser från T5 erbjuder ju Pontus verkligen god mat och service och är dessutom den enda loungen man har sig tillgänglig som är öppet ända till klockan 22. Men maten börjar nog kännas litet ensidig i längden och eftersom jag har fritt loungeinträde genom att vara OWS och därmed tillkommande Diners kort, beslöt jag att ge opp Amex Platinum. Men när jag antagligen kommer att falla ner till OWR nästa höst, så kommer jag då säkert att ompröva mitt beslut.

Tog några drinkar med en AMEX rep i UK i helgen och denna sa att de var så nöjda med den europeiska lanseringen på Arlanda att de redan beslutat om att satsa på två nya europeiska lounger!

Det blir troligen mer värde i kortet framöver alltså :D
Har för mig jag nämnt det tidigare, det viskades lite om att Göteborg var ett möjligt ställe för en till lounge.

Har för mig jag nämnt det tidigare, det viskades lite om att Göteborg var ett möjligt ställe för en till lounge.

De två flygplatserna denna nämnde var två stora europeiska hubbar. Amex är liksom SAS riktigt tröga från beslut till verkställande så återstår att se hur länge vi får vänta!

Blir dock lätt att räkna hem kortet med dubbla räkmackor i framtiden ;)

Några tycker i vart fall att den här loungen är bra!

upload_2018-3-14_9-39-47.png

Sambon besökte loungen för någon vecka sen & de ville de ha boardingkort, någon annan som råkat ut för det?

Nu kom han in ändå efter att ha argumenterat för att det inte behövdes. Har själv inte haft problem med det utan gått förbi på hemvägen o inte fått frågan.

Just den kvällen verkade även servicen inte funka, ingen som tog emot eller höll koll på loungen o dess gäster.

Sambon besökte loungen för någon vecka sen & de ville de ha boardingkort, någon annan som råkat ut för det?

Nu kom han in ändå efter att ha argumenterat för att det inte behövdes. Har själv inte haft problem med det utan gått förbi på hemvägen o inte fått frågan.

Just den kvällen verkade även servicen inte funka, ingen som tog emot eller höll koll på loungen o dess gäster.
Låter konstigt... aldrig varit med om att de frågar efter boardingkort.

Vad skulle det spela för roll om det krävs boardingkort?
Hur kommer man dit utan boardingkort? Är man arrival får man väl visa det man hade på flighten till arn bara,eller missar jag något?

Toppen