agehall
Medlem
Det lär du ju fråga Agehall. Läs inläggen så ser du hur det här utvecklade sig.
Läs gärna saker i kronologisk ordning och fundera lite över vad jag skrev. Du har en åsikt om vad du tycker är rimligt att AmEx Platinum innebär som går ut på att Pontus in the Air ska utöka sitt erbjudande på ett sätt som Palmen visar är ganska orealistiskt med en uträkning som du totalt dissar. Läser man det du skriver, framförallt med tanke på i vilken tråd du skriver det, så är det enligt min uppfattning rätt uppenbart att du inte är nöjd med AmEx Platinum eftersom förmånerna på Pontus inte lever upp till dina förväntningar. Om nu din åsikt om AmEx Platinum är så tight kopplade till förmånen i en viss lounge, så är det ganska uppenbart för mig att att du snarare borde satsa på att betala direkt för att få det du vill ha hos Pontus än att gå via AmEx för att hoppas få det. AmEx Platinum kan vara jättebra om man reser mycket och inte har status eller det inte finns flygbolagens egna lounger på de platser man besöker, men om man lägger för stor del av värdet av AmEx Platinum i en viss lounge så är man fel ute om du frågar mig.