Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Efter två månader, automatisk nedgradering från BC-medlemskap till EconomyClass.com. Men Amex Platinum uppgraderar Lounge-privilegiet och BC-medlemskap.

Kom maten snabbare än vid pop-up?
Mina beställningar kom snabbt, men det var ju ganska lugnt i loungen när jag kom. Det är väl i rusningstid som man kan bedöma vad servicen verkligen går för? I både pop-up och förra loungen tycker jag ”responstiderna” har varierat, ibland väldigt snabbt och ibland långsamt. Så jag vågar nog inte jämföra än. Men jag tycker de har lyckats bra med inredningen/stilen/känslan i nya loungen.

Nu vågar jag knappt berätta att jag faktiskt ska flyga SAS Go på bio-biljett, så både ekonomi och ”Greta”… :rolleyes:

Ny meny...
Screenshot_20240530-143635_Adobe Acrobat.jpg
20240530_132801.jpg
20240530_124932.jpg
20240530_112339.jpg

Ja, då kan er Platinumrookie meddela att första besöktet med val av köttbullar samt lax får tummen upp. Lite snopna blev vi när vi gick till guldloungen efteråt och det där bla severades köttbullar. Fast Pontus vinner, bättre kvalitet där. Guldloungens bullar var mer åt mamma scan hållet.

Last edited:
Fråga: Jag har precis bytt telefon och har därmed inte fått mitt platinum reggat i experiences appen än. Är det helt kört att komma in i Amex loungen imorgon utan appen? Eller kan jag komma in genom mitt fysiska kort ändå?

Fråga: Jag har precis bytt telefon och har därmed inte fått mitt platinum reggat i experiences appen än. Är det helt kört att komma in i Amex loungen imorgon utan appen? Eller kan jag komma in genom mitt fysiska kort ändå?
Följer man reglerna är det helt kört, men det skadar ju inte att fråga. Förklara vad som hänt och visa ditt kort så kanske de gör ett undantag.

Följer man reglerna är det helt kört, men det skadar ju inte att fråga. Förklara vad som hänt och visa ditt kort så kanske de gör ett undantag.

Sist jag var där så blev personen före mig nekad när han hävdade samma sak med ny telefon.

Det är upp till dagsformen på personalen men skulle räkna med att bli nekad och inte göra en stor affär av det. Helgardering skulle ju vara att ta med gamla telefonen och slippa problem.

Sist jag var där så blev personen före mig nekad när han hävdade samma sak med ny telefon.

Det är upp till dagsformen på personalen men skulle räkna med att bli nekad och inte göra en stor affär av det. Helgardering skulle ju vara att ta med gamla telefonen och slippa problem.
Hade också ny telefon, blev många om och men men blev trots allt insläppt. Jag sa skriv ner mitt kortnummer och debitera mig om ni inte tror jag har ett aktivt kort.

Var inga problem för mig för 10 minuter sen. Hon ville kolla i appen så jag hade gjort registreringen. Vilket jag kom på att göra i taxin på väg ut;)
Hur snabbt blev registrering klar? Jag har tappat bort min telefon och gjorde en registrering på en annan telefon sent söndag kväll. Undrar om sannolikheten att ha ett fungerade app tisdag morgon kl 08.30. Det står 2 business days.

Toppen