Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

3h har gällt för Centurion loungerna sedan långt tillbaka förutsatt att man inte är i transit precis som @guwonder nämner i inlägget ovan.

Låt oss hoppas att ingen gäst policyn inte internationaliseras.

Intressant att allergier skall föranmälas skriftligt minst 48h i förväg... mycket pekpinnar och uppsträckningar generellt i texten American Express by PF. Det skapar den där härliga exklusiva känsla när jag som gäst känner mig mest till besvär :D

Please note that the lounge is cash free. Notify your allergies to amexloungebypontus@ pontusfrithiof.com in advance, no later than 48 hours before departure. Read our code of conduct here.
Makabert, undrar om det friskriver personalen från att veta vad det är i maten också?
Jag ser framför mig att vid frågan om nötter i maten 1 vecka innan besöket få till svar "det finns nötfria alternativ" och sedan har vi skapat en icke värdeskapande aktivitet av rang.
Jag tror knappast att de kommer att skapa alternativa lösningar på allt de har på menyn bara för att vara säker.
Säkerställa gluten- och nötfritt bröd i förväg kanske de gör, men det lär ju inte vara någon vansinneskostnad att täcka upp ändå.

Vad händer vid no-show? fakturerad för uteblivet besök?
Komiskt.

Intressant att allergier skall föranmälas skriftligt minst 48h i förväg... mycket pekpinnar och uppsträckningar generellt i texten American Express by PF. Det skapar den där härliga exklusiva känsla när jag som gäst känner mig mest till besvär :D

Please note that the lounge is cash free. Notify your allergies to amexloungebypontus@ pontusfrithiof.com in advance, no later than 48 hours before departure. Read our code of conduct here.

Jag har käkat där med dottern som har jordnötsallergi utan att anmäla i förväg, ska jag anmäla mig till fängelset direkt? :) Jag tror det mest är en friskrivning ala USA som de kan peka på ifall någon känner sig felaktigt behandlad.

Det roliga är ju att Ägg/Laktos/Gluten/Mjölkprotein/Nötter och Veganskt redan är markerat i menyn och att man ska fråga om det är något annat.

Last edited:
Käkade både på loungen och La Girafe i veckan.

I loungen testade jag rödingen. Väl tillagad, dock alldeles för lite salt. Fanns inga saltkar på borden - man kanske får om man frågor men det orkade jag inte göra.

På La Girafe testade jag vårrullarna samt burgaren. Vårrullarna var tyvärr totalt menlösa, fyllningen saknade all typ av smak och dippsåsen var ett misslyckat försök till den vietnamesiska förlagan som mest bara smakade illa. Burgaren var lite av en besvikelse också, saknade salt och brödet var faktiskt av typ samma känsla som den SAS-smashburger jag åt lite senare på planet.

Amex startade det ny "code of conduct" lite tidigare i de amerikanska loungerna. Amex måste ha hittat ett problem hemma och internationaliserat det.
Det känns verkligen som på förekommen anledning. Men deras code of conduct nämner ju bara centurioninnehavare så Platinum kan fortsätta som de vill

Jag har käkat där med dottern som har jordnötsallergi utan att anmäla i förväg, ska jag anmäla mig till fängelset direkt? :) Jag tror det mest är en friskrivning ala USA som de kan peka på ifall någon känner sig felaktigt behandlad.

Det roliga är ju att Ägg/Laktos/Gluten/Mjölkprotein/Nötter och Veganskt redan är markerat i menyn och att man ska fråga om det är något annat.

Ja men de kan ju nu förbereda maten och bara mikra den och sen neka alla specialbeställningar. Sparar arbetskraft.

Officiell info:

Att man får vara där ”endast” 3h före avfärd var nytt för mig…

Skriver man så har man effektivt täppt till det kryphål som användes när folk kommer över dagen till Stockholm och Äter frukost på morgonen och sen middag när de åker hem igen. Tror det är syftet, att skriva att loungen inte var En arrival lounge verkar inte ha varit tillräckligt.

Gott, snabbt, väldigt bra service!

Attachments

• IMG_0547.jpeg
    IMG_0547.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 156
Är du här? Pröva Grilled asparagus! Det bästa jag ätit sedan Ästad Vingård!

Säga hej innan jag lämnar?
Är den så bra alltså, shit, det är det enda på menyn jag inte provat ännu. Får göra ett nytt besök nästa vecka

PS. Det finns en barnmeny med köttbullar och pannkakor, dock fullstora portioner, så där finns ytterligare en varm kötträtt. DS.

Upplever ni andra att portionerna är mindre nu än innan renoveringen?

Å detta med att beställa snacks, frukt och kakor. Då måste man ju erkänna att man är ett ohälsosamt kakmonster... :rolleyes:

Toppen