Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

I loungen severas nu kolsyrat vatten från kran och ej längre Ramlösa i de snygga diamantflaskorna som i resten av restaurangen.

Inget fel på nybubblat Mälarvatten - men ett litet tecken i tiden...

• Gilla
Reactions: Gus
Nu är inte ARN min port of call, men då och då blir det ”omvägen” beroende på vilken rutt som erbjuds för dagen.

Till min fråga, vi har precis blivit innehavare till Platinum kort och när vi reser hela familjen så är vi två stycken med glutenintolerans. Jag har inte lyckats mig läsa mig till vad som erbjuds, finns det någon på formuet med erfarenhet av glutenintolerans och maten hos Pontus AMEX lounge?

EK

Nu är inte ARN min port of call, men då och då blir det ”omvägen” beroende på vilken rutt som erbjuds för dagen.

Till min fråga, vi har precis blivit innehavare till Platinum kort och när vi reser hela familjen så är vi två stycken med glutenintolerans. Jag har inte lyckats mig läsa mig till vad som erbjuds, finns det någon på formuet med erfarenhet av glutenintolerans och maten hos Pontus AMEX lounge?

EK

Menyn kan du se i Amex NU-appen, och på Pontus hemsida. Dock så stämmer den menyn som syns online inte överrens med verkligheten (Jag var där tidigare idag).

Angående Glutenintolerans, så lämnar jag den delen till någon annan.

EK

Sist vi åkte hade vi en med glutenintolerans.
Då var det frukosten det bjöds på och der var inga problem.
Fick bröd etc han kunde äta.
Så går nog bra för er med!

Menyn kan du se i Amex NU-appen, och på Pontus hemsida. Dock så stämmer den menyn som syns online inte överrens med verkligheten (Jag var där tidigare idag).

Angående Glutenintolerans, så lämnar jag den delen till någon annan.

Sist vi åkte hade vi en med glutenintolerans.
Då var det frukosten det bjöds på och der var inga problem.
Fick bröd etc han kunde äta.
Så går nog bra för er med!

Tack för Era svar!

EK

Imorgon öppnar centurion delen
20190403_191620.jpg

Är det en exklusiv del för Centurion-medlemmar? Eller kommer man in med "bara" Platinum som man brukar i Centurion-loungerna?

Är det en exklusiv del för Centurion-medlemmar? Eller kommer man in med "bara" Platinum som man brukar i Centurion-loungerna?
Hela poängen med den är väl just att den är exklusiv till Centurion-innehavare. Vanliga Platinum får ju samma lounge som förut -- om de också fick Centurion-delen, skulle det ju inte vara någon skillnad på dem?

Finns det förresten några siffror på hur många Centurion-medlemmar det finns i Sverige? Det måste ju vara väldigt mycket färre än Platinum...

Toppen