Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Nya loungen med centuriondelen verkar på gång. Någon som har hunnit se något?

bb34607895a1f08308faf0906fbe8898.jpg

Såg inget i morse

Nya möbler och samma goda mat, samma mat? Då får de väl endå vara riktigt fina nya möbler om man skall motivera centurion avg. etc. ?
Inte för jag har den spenden för att få ett centurion :D

Champagne kan man ju lätt balansera så att det motiverar till att skaffa Centurion.
Hur får du ihop den kalkylen? Årsavgiften är väl 60.000 kr första året och därefter 30.000? Jag förutsätter att det i så fall inte kommer att handla om Krug som serveras, utan den "enklare" champagnen som jag tror kostar ca 135 kr glaset. Man ska då dricka 444 glas första året och sen 222 glas år två. Låter mycket. Sen är det ju inte bara att skaffa ett kort, men du kanske har blivit inbjuden? Det finns såklart andra fördelar med kortet som jag inte tar med här. Hursomhelst kan man ju hoppas på att champagnen ingår för kortinnehavarnas skull.

Jag utgår givetvis från att de tar in lite mer exklusiva sorter än det de har nu om det är Champagne som ska motivera. De kanske inte behöver dra till med sorter i 20k SEK-klassen men t ex rotera någon bra årgång Salon med andra i 5k-klassen.
Köper du dom Champagnerna idag och dricker, så att du slipper att köpa dom i framtiden om du har ett Centurion? :D Annars gör du samma bluffkalkyl som alla andra som normalt inte skulle köpa räkmackor på Pontus haha :D

@NotRyan den kalkylen går aldrig! Klockrent inlägg dock :D För oss vanliga dödliga kan ofta 6k ändå Kännas bra med extra livskvalitet genom Plat.

Centurion kräver och har alltid krävt en annan nivå där några ”små” avgifter inte märks överhuvudtaget i hushållsbudgeten. ;)

Jag hade 25min idag mellan min ankomst och mina föräldrar som var på väg från BGO via OSL. Ett vänligt "tyvärr, men nya regler från AMEX sedan några veckor tillbaka är att det bara gäller för avresa".

Jag tror att det alltid var intentionen, och vid uppstart har man räknat på detta. Sen uppstår det ett "missbruk" (i deras ögon) där man använder lounge för att käka middag på vägen hem. Det var aldrig intentionen och vad som passade innanför kostnadsramen för detta.

Om min teori stämmer, kan jag tycka det är ganska förståligt och har inga problem med den ändring.

Toppen