Senator
Moderator
Nya loungen med centuriondelen verkar på gång. Någon som har hunnit se något?
![]()
Såg inget i morse
Nya loungen med centuriondelen verkar på gång. Någon som har hunnit se något?
![]()
Hur får du ihop den kalkylen? Årsavgiften är väl 60.000 kr första året och därefter 30.000? Jag förutsätter att det i så fall inte kommer att handla om Krug som serveras, utan den "enklare" champagnen som jag tror kostar ca 135 kr glaset. Man ska då dricka 444 glas första året och sen 222 glas år två. Låter mycket. Sen är det ju inte bara att skaffa ett kort, men du kanske har blivit inbjuden? Det finns såklart andra fördelar med kortet som jag inte tar med här. Hursomhelst kan man ju hoppas på att champagnen ingår för kortinnehavarnas skull.Champagne kan man ju lätt balansera så att det motiverar till att skaffa Centurion.
Jag utgår givetvis från att de tar in lite mer exklusiva sorter än det de har nu om det är Champagne som ska motivera. De kanske inte behöver dra till med sorter i 20k SEK-klassen men t ex rotera någon bra årgång Salon med andra i 5k-klassen.Hur får du ihop den kalkylen?
Köper du dom Champagnerna idag och dricker, så att du slipper att köpa dom i framtiden om du har ett Centurion?Jag utgår givetvis från att de tar in lite mer exklusiva sorter än det de har nu om det är Champagne som ska motivera. De kanske inte behöver dra till med sorter i 20k SEK-klassen men t ex rotera någon bra årgång Salon med andra i 5k-klassen.
Absolut inte, och jag köper heller inte räckmackor oftare än jag byter kalsonger så jag har inget Platinum hellerKöper du dom Champagnerna idag och dricker, så att du slipper att köpa dom i framtiden om du har ett Centurion?Annars gör du samma bluffkalkyl som alla andra som normalt inte skulle köpa räkmackor på Pontus haha
![]()