Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Jag skrev om bra service sist jag var här. Motsatsen idag. Ganska fullt, om det kan ses som förmildrande omständigheter. Personalen sprang runt med beställningar som höns under den franska revolutionen. Fel tallrikar till fel bord. Varmrätt landar innan soppan. För oss kom varmrätten när vi var 1/3 del igenom soppan. Jag sa och de fick gå tillbaka och göra en ny när vi hade ätit klart.

Han frågade varför!!! Fick förklara att 1. Varm mat ska ätas varmt. 2. Det finns knappast plats på bordet. Han gick iväg utan kommentarer. Kom tillbaka 2 minuter senare och frågade om vi var klara. Jag pekade på de halvfulla soppskålen och svarade inte riktigt än.

Vi satt imellan två bord som beställde champagne. Ena bordet fick kanske 1/3 dels glas. Andra bordet, en kvart senare annan servitör, nästan tills det rann över. Ok om det är de kostnadsfria drycken, inte när man betalar för det (troligtvis bör det vara någonstans imellan 1/3 och rågad).

Cappuccino kom utan skedar. Kanske som straff att man beställde cappuccino efter 11.00, men jag tror inte det är några italienare som jobbar här.

Hur som helst riktigt god mat.

Toppen