Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Jag har blivit inbjuden två gånger och nekat lika många, och jag kan garantera dig att jag inte har några miljonbelopp i spend.

Exklusiviteten i åtminstone Sverige är starkt överdriven. Och det är dessutom reapris på det svenska kortet jämfört med resten av Europa där priset ligger på 5000 euro per år plus lika mycket i joining fee.
Skulle du säga att du har något annat unikt kring ditt spenderande som du tror spelar roll för att du blivit inbjuden?

Lång tid som kortmedlem har jag hört spekuleras om i Sverige med

Skulle du säga att du har något annat unikt kring ditt spenderande som du tror spelar roll för att du blivit inbjuden?

Nej, jag har haft Amex sen 2014. Hade Platinum ett tag men sa upp det pga missnöje med Pontus, övrig loungetillgång och devalvering av poängen. Har kvar SAS Amex men det är väl det. Jag tror inte min spend sticker ut så mycket. Det är ICA och SAS som alla andra har typ.

Jag anmälde själv mitt intresse för Centurion första gången men vet inte om det spelar in.

Jag blev inbjuden efter mindre än ett år som kortmedlem så det spekulationen känns tveksam.

Lite off topic för den här tråden dock, finns andra trådar där det här har diskuterats innan

Toppen