Senaste nytt

Amex "Lounge on the go” nu även när du reser med tåg

Ja ”alla” var kanske att ta i :) Är väl mest känslan att de försämrar+höjer priset och sedan lanserar en ny tjänst som då kostar extra.
Marriot-gold verkar borttagen? Även om den kanske inte ger så mkt, jag fortfarande har min status kvar dock.

Sen var ju just lounge-on-the-go tåg+dine 4k de förmåner jag använde oftast så är väl mest bitter.
Ja, Marrriott är borta och jag har trillat ner till silver. Det är nu bara Hilton, Radisson och Melia kvar vilket är en kraftig försämring mot hur det var för några år sen. Håller med i kritiken om urvattning av Platinum.

Ja ”alla” var kanske att ta i :) Är väl mest känslan att de försämrar+höjer priset och sedan lanserar en ny tjänst som då kostar extra.
Marriot-gold verkar borttagen? Även om den kanske inte ger så mkt, jag fortfarande har min status kvar dock.

Sen var ju just lounge-on-the-go tåg+dine 4k de förmåner jag använde oftast så är väl mest bitter.
Det är dock relativt länge sedan det försvann hotell statusar. Självklart inget positivt men det har varit så sedan åtminstone förra året.
Trist med erbjudandet för tågen, inte super frekvent för min del, men kommer till nyttja någon gång per år ändå.

Skönt med en ”enhancement” jag inte kunde bry mig mindre om trots att jag startade tråden. Jag är frequent flyer, vägrar tåg och aldrig använt denna förmån sedan lanseringen 2020. :cool:

Amex har iaf gett tillbaka lite nu med nya superfina loungen på ARN samt pointsplus med Plat. Skönt med försäkringar igen utomlands och bra poängintjäning.

Jag uppskattar ironin i att t.ex. Coop lämnar samarbetet med Eurobonus för sin miljöprofil, att man inte skall främja flyget.

Amex lämnar tåget istället!
Gött att det finns bolag som står emot Green washing och vågar gå utanför PK-normen.
Skönt! Nu gjorde det lättare för mig att ta flyget till vår kommande BC-träff i Malmö/Cph. :)

Buss Jkpg-GOT, flyg GOT-MMX/CPH med besök på Pontus på båda håll och SAS Guld ARN för GT. Inköp på CPH till höstbaren.

Kortet vattnas ur ytterligare, det hänger så löst nu.
Bara säga upp! Det är inte en produkt för alla. Tror man att man skall kunna räkna hem var enda krona så är det bättre att hålla sig till Ica och Coop kort.

Amex har en annan målgrupp än snål-Svensson som skall vinna tillbaka varje öre han betalt i avgift. Visst kan man få bra utbyte och "återbäring" av kortet... om, man har rätt livsstil för det.

Toppen