Senaste nytt

Amex "Lounge on the go” nu även när du reser med tåg

M.K

Medlem
557CE38E-94EC-4588-851F-D62C842769E3.jpeg


Nu även med tågresor! Inte för att jag personligen skulle välja det frivilligt ändå, men alltid bra med nya perks.
 

GOTBound

Medlem
Jag har nyttjat denna förmånen ett par gånger och det fungerar bra.
En fråga som jag inte hittar svar på via google, vilket klockslag är brytpunkten för frukost/lunch?
 

ekf

Medlem
Fungerar det även när man har byte i Göteborg?
Bara om du har en ny biljett till Stockholm eller Malmö från Göteborg.

Det är en ganska knasig regel tycker jag, om jag reser Stockholm-Nässjö så får jag inte Lounge-on-the-Go, men reser jag till Malmö så får jag helt plötsligt det...
Jag förstår att det antagligen har att göra med att de vill diskvalificera dagspendlarna på kortare sträckor, men något mindre grovhugget kunde de ju försöka att hitta på...
 

John Rambo

Medlem
Jag har nyttjat denna förmånen ett par gånger och det fungerar bra.
En fråga som jag inte hittar svar på via google, vilket klockslag är brytpunkten för frukost/lunch?

Jag har frågat vid flera tillfällen och de har då sagt att man kan välja; har de frukost tillgängligt kan man välja det även senare, lunch likaså även tidigt.
Idag blev jag vid 11:00 tillfrågad om vad jag ville ha; ”en sen frukost nu, eller en lunch till lite senare”.

Kanske inget svar på frågan, men får känslan att det är flexibelt och att de inte säkert vet själv ute i espressohouse olika restauranger.
 
Toppen