Senaste nytt

Amex "Lounge on the go” nu även när du reser med tåg

GOTBound

Medlem
Jag har nyttjat denna förmånen ett par gånger och det fungerar bra.
En fråga som jag inte hittar svar på via google, vilket klockslag är brytpunkten för frukost/lunch?

Nej det gick inte för sig... lunch serveras från kl 11. Jag frågade på båda två Espresso House på Stockholms Centralstation.

Varför jag blir i-lands-grinig är för jag är glutenintolerant och då Espresso House inte har några glutenfria frukost alternativ blir det pannkaka av det hela. Självklart påpekade jag just glutenintoleransen och hoppades på ett undantag, men icke!

[Enligt sin hemsida har Espresso House glutenfritt bröd men det är alltid ”slut”]
 

MrRob

Medlem
Vet inte om det skiljer mellan flygplatser och tågstationer men på CPH har jag blivit erbjuden en kall dryck, en varm dryck och en wrap/sallad de gånger jag nyttjat funktionen på förmiddagarna. Brukar ta en halvliters läsk i flaska, en Frapino och en wrap och de har inte klagat den handfull gånger jag gjort det än så länge. Går säkert att byta ut något mot en yoghurt om man ber snällt.
 

Protein48

Medlem
Man får välja på yoghurt med müsli eller macka samt en liten varm dryck. Har för mig att även juice var alternativ till det ätbara. Enbart juice och kaffe till frukost kanske inte är någon höjdare.
 

henke12

Medlem
Hur är det med övriga tillbehör? Juice, kaffe, yoghurt, smoothie och sånt?

Senast jag tog en to-go-frukost på Pontus @ARN var jag verkligen inte imponerad.

  • Kaffe(vanligt brygg som stått en stund) ELLER apelsinjuice (jag valde kaffe) - storlek ungefär som en SAS-mugg ombord
  • Fralla med ost och skinka (Liiiiten, storlek som den gamla varma frallan man fick ombord på SAS pre-covid)
  • Yoghurt med musli, typ 1,5dl
Summa summarum ska man inte gråta blod ifall man missar den!
 

palmen

Moderator
Senast jag tog en to-go-frukost på Pontus @ARN var jag verkligen inte imponerad.

  • Kaffe(vanligt brygg som stått en stund) ELLER apelsinjuice (jag valde kaffe) - storlek ungefär som en SAS-mugg ombord
  • Fralla med ost och skinka (Liiiiten, storlek som den gamla varma frallan man fick ombord på SAS pre-covid)
  • Yoghurt med musli, typ 1,5dl
Summa summarum ska man inte gråta blod ifall man missar den!
Nu gäller detta just när man åker tåg och vad som erbjuds från espresso house. Frukosten på Pontus ger jag personligen inte mycket för.
 

Protein48

Medlem
Någon som lyckats utnyttja förmånen i Stockholm när man har åkt tåg till Köpenhamn, dvs slutdestination köpenhamn med X2000? Jag är medveten om att förmånen gäller endast med Malmö som slutdestinationen men känns ju lite snopet att inte få uttnytja förmånen bara för att man åker en station längre, även om det är helt enligt kraven.
 
Toppen