Senaste nytt

AMEX (Elite, Premium mfl) avgiftsfria första tre månaderna

Jag förstår inte riktigt. Har premium och funderar på att opta upp till Elite, med tanke på förändringarna av Premium-erbjudandet.

Kampanjen är väl bra, då avgiftsfri de första tre månaderna, men i och med att jag redan har AMEX Premium så uppfattar jag det som att - för det fall jag blir värvad - inte får bonusen. Däremot de 20 tusen statusgrundade poängen. Är det korrekt? Vad är då vitsen med att bli värvad (för mig) - ser fördelen för den som värvar och det är gott nog, men uppfattar jag det rätt så får jag inte bonusen.

har jag missförstått?

Bli värvad, i formuläret skriver du bara att du inte har amex sedan tidigare funkade sist för en månad sen.

Bli värvad, i formuläret skriver du bara att du inte har amex sedan tidigare funkade sist för en månad sen.

jaha, men jag skrev att jag hade kort redan... så det var ju korkat. :(
Att ljuga i sin ansökan skulle jag passa mig för, känns som det kan skapa mer problem än nytta i långa loppet.
Det räcker ju med att vara ärlig att säga att man har amex sedan tidigare och poängen kommer oftast i alla fall.

Att ljuga i sin ansökan skulle jag passa mig för, känns som det kan skapa mer problem än nytta i långa loppet.
Det räcker ju med att vara ärlig att säga att man har amex sedan tidigare och poängen kommer oftast i alla fall.

Ser inte vad det skulle vara för problem med att ljuga om kortet man har. Om man skulle bli påkommen säger man bara jaha, måste ha tryckt fel för jag har ju amex sedan tidigare.

Många poster på sistone som handlar om hur man ska ljuga/bedra för att skaffa sig förmåner som man kanske inte har rätt till. Hoppas Amex börjar klämma åt folk som försöker utnyttja en fantastiskt bra tjänst för att skaffa sig några extra poäng.
Risken finns väl annars tyvärr att förmåner och liknande kommer förändras till det sämre för oss alla.

Hej, eftersom det nu är avgiftsfria tre månader på både Premium och Elite undrar jag om följande funkar:

1. Person A bjuder in Person B som inte tidigare har Amex-kort

2. Person B väljer SAS Amex Elite och får 20k statusgrundande poäng (och ett EBS kort skickat hem till den då personen inte har
Eurobonusmedlemskap sen tidigare) och 18 000 värvningsbonus vid spendering.

3. Person B säger upp sitt Elite efter de tre avgiftsfria månaderna och ansöker om Premium (alternativt blir inbjuden till Premium och får värvningsbonus igen).

Skulle det fungera?

Hej, eftersom det nu är avgiftsfria tre månader på både Premium och Elite undrar jag om följande funkar:

2. Person B väljer SAS Amex Elite och får 20k statusgrundande poäng (och ett EBS kort skickat hem till den då personen inte har

3. Person B säger upp sitt Elite efter de tre avgiftsfria månaderna och ansöker om Premium (alternativt blir inbjuden till Premium och får värvningsbonus igen).

Skulle det fungera?

Fungerar men värvningsbonusen igen kan bli lite 50/50 då man måste trycka på knappen har ej haft amex tidigare. Men första scenariot bör funka ända tills man säger upp sitt elite kort.

Skulle det fungera?
Troligen, men varför skaffa något som man inte behöver om man redan från början har för avsikt att säga upp efter så kort tid? Få statuspoäng och extrapoäng "gratis"? Det gör i förlängningen att de som skaffar kortet och fortsätter ha kvar det eventuellt får sämre starterbjudanden i framtiden.

Toppen