Senaste nytt

AMEX (Elite, Premium mfl) avgiftsfria första tre månaderna

Tidigare var AMEX Premium avgiftsfritt första året, men nu verkar det vara ändrat till att bara gälla de tre första månaderna.
Dock har de infört avgiftsfritt även på Elite de tre första månaderna.

Elite:
Just nu! 0 kr i medlemsavgift de första 3 månaderna (värde 1 005 kr)

Tre månader avgiftsfritt verkar numera gälla nästan alla deras kort. Osäker på hur det var förut med Gold, Green och Blue Cashback.
 

Berglund

Medlem
Undrar om Amex tänk igenom det här?
Man får ju 20 000 statusgrundande poäng mer eller mindre direkt vid ansökan om Amex Elite, det verkar ju nästan för bra för att vara sant om man skulle få det helt gratis!

Tidigare har man i alla fall fått behålla de statusgrundande poängen från Elitekortet även om det sagts upp innan första året gått. Att Amex har olika kampanjer vid olika tillfällen är i sig inget konstigt, exempelvis att Premium inte alltid är gratis hela första året. Med tre månaders gratis Elitekort lär det bli jackpott för Amexvärvarna när det nu lär bli årets rusning till månadens värvningstråd:
Amexvärvning Oktober 2018 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Last edited:
De verkar även ha ändrat till månadsavgift, 335 kr/månad för Elite, 85 kr/månad för Premium, istället för årsavgift. Man får väl anta att vi som har kort sedan tidigare börjar betala månadsvis när nästa årsavgift skulle ha tagits ut...
 

jumbooze

Medlem
Undrar om de då kommer övergå till baspoäng per månad eller att man får baspoängen först efter 3mån trialperioden är slut
 
Bra kampanj vad gäller Elite, men för min egen del - helt meningslös (just nu), då en extra voucher är den enskilt största anledningen (för mig) till att välja just det kortet.

Jag behöver mellan 4-5 månader för att nå upp till en 2-4-1-voucher, varför det blir onödigt att skaffa Elite innan årsskiftet.

Hoppas på att erbjudandet är kvar året ut.
 
Jag förstår inte riktigt. Har premium och funderar på att opta upp till Elite, med tanke på förändringarna av Premium-erbjudandet.

Kampanjen är väl bra, då avgiftsfri de första tre månaderna, men i och med att jag redan har AMEX Premium så uppfattar jag det som att - för det fall jag blir värvad - inte får bonusen. Däremot de 20 tusen statusgrundade poängen. Är det korrekt? Vad är då vitsen med att bli värvad (för mig) - ser fördelen för den som värvar och det är gott nog, men uppfattar jag det rätt så får jag inte bonusen.

har jag missförstått?
 

Canadien

Medlem
Jag förstår inte riktigt. Har premium och funderar på att opta upp till Elite, med tanke på förändringarna av Premium-erbjudandet.

Kampanjen är väl bra, då avgiftsfri de första tre månaderna, men i och med att jag redan har AMEX Premium så uppfattar jag det som att - för det fall jag blir värvad - inte får bonusen. Däremot de 20 tusen statusgrundade poängen. Är det korrekt? Vad är då vitsen med att bli värvad (för mig) - ser fördelen för den som värvar och det är gott nog, men uppfattar jag det rätt så får jag inte bonusen.

har jag missförstått?
Du får med största säkerhet även värvningsbonusen trots att det står att man måste varit utan kort i 6 månader. Har iallafall gått bra tidigare, och du har ju inget att förlora på att skaffa kortet via värvningslänk.
 
Jag förstår inte riktigt. Har premium och funderar på att opta upp till Elite, med tanke på förändringarna av Premium-erbjudandet.

Kampanjen är väl bra, då avgiftsfri de första tre månaderna, men i och med att jag redan har AMEX Premium så uppfattar jag det som att - för det fall jag blir värvad - inte får bonusen. Däremot de 20 tusen statusgrundade poängen. Är det korrekt? Vad är då vitsen med att bli värvad (för mig) - ser fördelen för den som värvar och det är gott nog, men uppfattar jag det rätt så får jag inte bonusen.

har jag missförstått?
Du får ingen bonus, men 20K statuspoäng. Dock så är det lite si och så ang. värvningsbonus. Många som redan är/har varit kunder har fått bonus i alla fall.
 
Toppen