Finns ingen sådan gräns officiellt.Hur länge behöver man ha SAS Amex Elite kortet, innan uppsägning för att inte riskera att bli av med de 20 000 statuspoängen?
Har du angett korrekt eurobonus-nummer så kommer det automagiskt, sannolikt inom kort.När man skaffar Amex eurobonus elite så står det att man ska vara silver medlem, men när kommer medlemskapet uppdateras hos SAS och behöver jag göra något ? Fick kortet i veckan
Det uppdateras automatiskt när de 20,000 status poängen överförs till kontot.När man skaffar Amex eurobonus elite så står det att man ska vara silver medlem, men när kommer medlemskapet uppdateras hos SAS och behöver jag göra något ? Fick kortet i veckan
Om man skaffar ett SAS Amex Elite så får man 20 000 statuspoäng i eurobonus. Det verkar inte glasklart exakt när de 20 000 statuspoängen registreras hos SAS men jag får uppfattningen att det är inom 1 - 2 månader från att man beviljats kortet och betalat första fakturan. Vad händer om man då avslutar sitt SAS Amex Elite efter att man fått de 20 000 statuspoängen? Jag hittar ingen information om detta i villkoren för SAS Amex Elite. Det jag hittar är att månadsavgiften är 400 kr (d.v.s. inte årsdebitering) samt "avsluta när du vill".
Hade ett Amex elite som jag avslutade i okt/nov. När kan jag ansöka om det igen för att få 20000 statuspoäng?