Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

Jag bjöd in 2 personer till SAS Amex Premium-kort via kampanjen i september via inbjudningslänk, kalla dem A och B. Dessa personer känner varandra, så jag skickade ett gemensamt mail till dem där jag förklarade upplägget för korten och klistrade in min inbjudningslänk.

Amex påstår att eftersom 2 personer ansökt via länken (samma länk), kan jag bara få värvningspoäng för en av dem. Det står ingenting i villkoren om att man måste skapa en ny länk för varje person, endast "din vän måste ansöka via din länk". Det intressanta är även att jag har fått poängen för person B, trots att person A var snabbare på knapparna och signade upp sig innan B signade upp, och A blev också godkänd innan B blev godkänd. B har även fått sina egna sign on-poäng, men det har inte A trots att de båda nått sina spenderingskrav. Om det gick att "förbruka" en länk borde väl det vara B som blev problemet, inte A som var först ut.

Amex sa först att jag inte kommer att få några poäng för A pga att A och B använt samma länk, men jag sade emot och sa att det inte står något i villkoren om det. Då bad de att vi mailar in en screenshot på det mail jag skickade till A+B med min värvningslänk, och de ska starta ett ärende med backoffice.

Ska avvakta och se vad de säger, men visst har jag rätt här? Visst kan de inte hänvisa till krav som inte står i villkoren?
Update: Nu har de lagt till 30k poäng som syns på Amex-kontot. Ingen återkoppling med förklaring eller något sådant men whatever, case closed :)

Toppen