Senaste nytt

American Express Platinum - nytt kort på gång (USA)

Konstigt att Amex inte tar konceptet med metallkort till Sverige, det skulle ju på ett billigt sätt för Amex ge lite extra premiumkänsla för Platinumkortets innehavare.

• Gilla
Reactions: M.K
Konstigt att Amex inte tar konceptet med metallkort till Sverige, det skulle ju på ett billigt sätt för Amex ge lite extra premiumkänsla för Platinumkortets innehavare.
Jag förstår dock inte vad jag ska med ett metallkort till, det väger väl mer men har i övrigt inga andra fördelar?

Minns ett besök på ICA Esplanad på Östermalm i Stockholm för några år sedan. Det satt handskriven lapp i kassan som löd: "Vänligen dra inte era AmEx Centurion-kort i kortläsaren. Den förstörs då."
Butikerna i det området var de som hade mest trasiga kortläsare i landet kan man ju konstatera då centurion korten var någon millimeter tjockare.

Butikerna i det området var de som hade mest trasiga kortläsare i landet kan man ju konstatera då centurion korten var någon millimeter tjockare.

Borde inte vara något problem idag då chippläsarna börjar att bytas ut mot kontaktlösa, och dom gamla hedrliga som läste av magnetremsan kan jag inte ens minnas när jag använde :)

Borde inte vara något problem idag då chippläsarna börjar att bytas ut mot kontaktlösa, och dom gamla hedrliga som läste av magnetremsan kan jag inte ens minnas när jag använde :)
Det kommer att ta lång tid innan man bytt ut till kontaktlöst på dels alla kort samt även alla kortläsare.
Magnetremsa däremot används ju mer eller mindre inte längre

so I called in... spoke to Joel who was quite friendly... he said I'm not the first person to call and ask, and that he will forward the request to cardservice, however... at this time it is not available (sad face)

Toppen