Senaste nytt

American Express Platinum - nytt kort på gång (USA)

Yes, this has been discussed numerous times. As far as I understand it, there are no plans to introduce a metal card in Sweden.

Väldigt tråkigt då vi redan betalar mer för vårat Platinum men ändå har sämmre benefits overall.
Får verkligen hoppas att de ändrar sig framöver.
Du inser att det är två helt olika produkter? Känner du att det är lika trist att andra produkter också skiljer i pris och funktion mellan olika länder? Allt blir mycket enklare om du förhåller dig till den produkt du köper och värderar den på dess egna meriter.

Du inser att det är två helt olika produkter? Känner du att det är lika trist att andra produkter också skiljer i pris och funktion mellan olika länder? Allt blir mycket enklare om du förhåller dig till den produkt du köper och värderar den på dess egna meriter.

Håller verkligen inte med dig i att Amex Platinum och Amex Platinum skulle vara olika produkter. Skulle min iPhone vara sämre och dyrare för att jag bor i Sverige så hade jag självklart också velat se förbättringar.

Håller verkligen inte med dig i att Amex Platinum och Amex Platinum skulle vara olika produkter. Skulle min iPhone vara sämre och dyrare för att jag bor i Sverige så hade jag självklart också velat se förbättringar.
Det är olika avtal och villkor. Klart det är olika produkter. Att de sedan råkar ha samma produktnamn är en annan sak.

Skulle min iPhone vara sämre och dyrare för att jag bor i Sverige så hade jag självklart också velat se förbättringar.
Tråkigt, ta upp det med Apple eller köp en annan telefon. De flesta produkter skiljer faktiskt lite beroende på marknad, så även iPhone. I det fallet är det tillochmed värre för du kan köpa din iPhone i USA men när du använder den i Sverige med svenskt itunes-konto och svenskt SIM så kommer funktionerna på telefonen att ändras. I fallet med AmEx kan du inte som svensk i Sverige få ett amerikanskt AmEx.

Väldigt tråkigt då vi redan betalar mer för vårat Platinum men ändå har sämmre benefits overall.
Får verkligen hoppas att de ändrar sig framöver.

Mitt och frugans platinum kort är 500kr dyrare per år år i USA än det var i Sverige. ($550+$175) jmf med SEK 6000.
Så ditt påstående håller inte.

Sen måste jag hålla med Agehall ha kreditkortsmarknaden är helt annorlunda uppbyggd i USA jmf med Sverige, vilket gör att förmånerna är skiljer något. På det stora hela tycker jag inte man kan säga det är astronomiska skillnader på förmånerna dock.

Var glada att Amex Elite finns i Sverige. Det kortet + Eurobonus låga krav för guld är en riktig Sweet spot.

Toppen