Jag förstår dock inte vad jag ska med ett metallkort till, det väger väl mer men har i övrigt inga andra fördelar?Konstigt att Amex inte tar konceptet med metallkort till Sverige, det skulle ju på ett billigt sätt för Amex ge lite extra premiumkänsla för Platinumkortets innehavare.
Hållbarare som isskrapa?Jag förstår dock inte vad jag ska med ett metallkort till, det väger väl mer men har i övrigt inga andra fördelar?
Butikerna i det området var de som hade mest trasiga kortläsare i landet kan man ju konstatera då centurion korten var någon millimeter tjockare.Minns ett besök på ICA Esplanad på Östermalm i Stockholm för några år sedan. Det satt handskriven lapp i kassan som löd: "Vänligen dra inte era AmEx Centurion-kort i kortläsaren. Den förstörs då."
Butikerna i det området var de som hade mest trasiga kortläsare i landet kan man ju konstatera då centurion korten var någon millimeter tjockare.
Det kommer att ta lång tid innan man bytt ut till kontaktlöst på dels alla kort samt även alla kortläsare.Borde inte vara något problem idag då chippläsarna börjar att bytas ut mot kontaktlösa, och dom gamla hedrliga som läste av magnetremsan kan jag inte ens minnas när jag använde![]()