Senaste nytt

American Express devalverar MR-poäng från 1 september 2022

henrik l

Medlem
Appropå överföringshastighet.

Häromdagen tryckte jag över mina sista MR-reward poäng till Delta Sky-miles. När jag kollade mitt konto på Delta 5 min senare fanns poängen där. Därmed inte sagt att man ska vänta onödigt länge.
 

GOTBound

Medlem
Låst artikel, sades det något intressant?
Inget nytt för oss här, men detta gillar jag:

Det priset är nu på väg att höjas till 7.800 kronor, eller 650 per månad – samtidigt som en rad villkor förändras, vilket har lett till hårda tongångar i flyg- och poängforum:

”Jag är inte imponerad”, skriver exempelvis signaturen Chris Ekström på sajten Businessclass.com och tillägger att krögaren Pontus Frithiof aviserat avvecklingen den flygplanslounge han driver riktat sig just mot American Express-kunder.

Utöver detta uttalar sig Barnekow från Chatflights.
 

Pelle19

Ny medlem
Har nästan 3 miljoner MR-poäng och inser nu att de kommer ju att minska rejält i värde den 1 september. Jag har inte hunnit ta tag i detta förrän nu! Någon som har något bra tips på vad man ska göra med dessa för att få ut så mycket som möjligt. Har inga privata resor inplanerade men kan tänka mig att boka en resa till New York för familjen över jul, annars vet jag inte vad jag ska göra med poängen, dra av det på fakturan är ju inte så roligt! Tacksam för tips, börjar närma sig den 1 september.
 

palmen

Moderator
Har nästan 3 miljoner MR-poäng och inser nu att de kommer ju att minska rejält i värde den 1 september. Jag har inte hunnit ta tag i detta förrän nu! Någon som har något bra tips på vad man ska göra med dessa för att få ut så mycket som möjligt. Har inga privata resor inplanerade men kan tänka mig att boka en resa till New York för familjen över jul, annars vet jag inte vad jag ska göra med poängen, dra av det på fakturan är ju inte så roligt! Tacksam för tips, börjar närma sig den 1 september.
Vad som är bäst är individuellt.
Men flytta till ett flygbolag du redan samlar poäng till, alternativt hotellkedja där du vet du kommer bo framöver.
 

Hachans

Medlem
Jag var inne och skulle flytta ut resterande poäng från kontot nu. Det kanske bara är jag som drabbades, men jag åkte på ett flertal olika felmeddelanden. Så vänta inte till sista sekund om ni behöver göra något - kundtjänst är kontaktad.

Edit: Löst nu med kundtjänst. Felmeddelandet är högst oklart och siten allt annat än bra fungerande. Men överföringen gick igenom trots felmeddelande och att poängen inte drogs ifrån saldot omedelbart. Verifiera med er logg så att allt gått okej.
 
Last edited:

Piffsan

Medlem
Hej, står att väger mellan att flytta poäng till Hilton eller Marriott, har ni någon uppfattning kring vilken som är bäst? Dvs vilken är lättast att hitta rewards stay samt mest ekonomiskt fördelaktigast.
Vi bor lite blandat på båda, främst i USA. Om allt går som det ska har vi även en roadtrip i sydstaterna att se fram emot i vår också (*A reward)
 

KennethL

Medlem
Hej, står att väger mellan att flytta poäng till Hilton eller Marriott, har ni någon uppfattning kring vilken som är bäst? Dvs vilken är lättast att hitta rewards stay samt mest ekonomiskt fördelaktigast.
Vi bor lite blandat på båda, främst i USA. Om allt går som det ska har vi även en roadtrip i sydstaterna att se fram emot i vår också (*A reward)
En fördel med Hilton är att man slipper resort fees på hotell som tar ut det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
 

Valley

Medlem
Då är frågan om jag trycker in ca: 2,5 mill MR till BA eller Mariott?
Eller har något annat bra dykt upp i sista stund?
 

Pelle19

Ny medlem
Jag ska bli färdig och kolla på detta nu i helgen. Jag tänkte flytta det till ett flygbolag men får kolla var man får ”mest” för sina poäng om man ska till USA.
 
Toppen