Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

Palazzi

Medlem
@Palazzi brukar ju ha koll... har du snappat upp något om Alitalias situation?

Finner det högst otroligt med tanke på Montezemolos senaste uttalanden om Alitalia, han nöjer sig inte med att Alitalia bara ska vara ett ekonomiskt gynnsamt bolag utan vill sätta en stark individuell (läs italiensk) prägel på bolaget. Man säger sig vilja vara "valet före andra".

Samtidigt ser vi att Lufthansa strömlinjeformad sin organisation och sina varumärken för att mer och mer likna varandra. Germanwings blev Eurowings, långt som kort.... De tar t.o.m över stomlinjer och senast berättades det väl att varumärket Brussels slutar existerar o istället kosolideras som LH eller Eurowings.

Att Alitalia, med Lufthansa på 49% av aktieposterna, skulle tillåtas vara en udda fågel med egen profil.....nja...

Antingen är ryktet ogrundat eller så blåljuger Montezemolo om sin vision för bolaget. Då man fortsatt har stora italienska investerare, på de aktier som inte ägs av Etihad, har det tidigare sagts vara viktigt att Alitalia ska arbeta för italiensk sak (o vad man nu kan läsa in i det).
Min slutsats är att ryktet är falskt, men jag kanske får fel... :)
 

Rebel

Medlem
Finner det högst otroligt med tanke på Montezemolos senaste uttalanden om Alitalia, han nöjer sig inte med att Alitalia bara ska vara ett ekonomiskt gynnsamt bolag utan vill sätta en stark individuell (läs italiensk) prägel på bolaget. Man säger sig vilja vara "valet före andra".

Samtidigt ser vi att Lufthansa strömlinjeformad sin organisation och sina varumärken för att mer och mer likna varandra. Germanwings blev Eurowings, långt som kort.... De tar t.o.m över stomlinjer och senast berättades det väl att varumärket Brussels slutar existerar o istället kosolideras som LH eller Eurowings.

Att Alitalia, med Lufthansa på 49% av aktieposterna, skulle tillåtas vara en udda fågel med egen profil.....nja...

Antingen är ryktet ogrundat eller så blåljuger Montezemolo om sin vision för bolaget. Då man fortsatt har stora italienska investerare, på de aktier som inte ägs av Etihad, har det tidigare sagts vara viktigt att Alitalia ska arbeta för italiensk sak (o vad man nu kan läsa in i det).
Min slutsats är att ryktet är falskt, men jag kanske får fel... :)

Va en Italiensk politer som ljuger, kan det finnas???:rolleyes:
Våra italienska politiker är ärliga uppriktiga och effektiva. Precis som dom svenska.
Men visst kan det bli fel ibland:D:D:D

Men om LH köper mera bolag så blir det snart EU AIR. Och få andra bolag i EU.
Varför skulle de behöva alitalia som inte är det bäst sköta bolag och säkert har många överraskningar kvar.
Både i bokföringen och lustiga avtal.
 

Palazzi

Medlem
Va en Italiensk politer som ljuger, kan det finnas???:rolleyes:
Våra italienska politiker är ärliga uppriktiga och effektiva. Precis som dom svenska.
Men visst kan det bli fel ibland:D:D:D

Men om LH köper mera bolag så blir det snart EU AIR. Och få andra bolag i EU.
Varför skulle de behöva alitalia som inte är det bäst sköta bolag och säkert har många överraskningar kvar.
Både i bokföringen och lustiga avtal.

Montezemolo är en företagsledare med förflutet i bl.a Ferrari. Han spelar säkert med i ett politiskt spel, men han är inte politiker :)
Han svarar nog främst mot sina aktieägare, o de säger sig inte (Etihad borträknat) vilja se ett konsoliderat Alitalia. Lufthansa skulle samtidigt inte tillåta annat.

Rent ekonomiskt sett det inte heller ut som om bolaget längre blöder såsom förr, så det handlar inte om Lufthansa vs konkurkurs (på kort/ medellång sikt).
 

Rebel

Medlem
Montezemolo är en företagsledare med förflutet i bl.a Ferrari. Han spelar säkert med i ett politiskt spel, men han är inte politiker :)
Han svarar nog främst mot sina aktieägare, o de säger sig inte (Etihad borträknat) vilja se ett konsoliderat Alitalia. Lufthansa skulle samtidigt inte tillåta annat.

Rent ekonomiskt sett det inte heller ut som om bolaget längre blöder såsom förr, så det handlar inte om Lufthansa vs konkurkurs (på kort/ medellång sikt).

Jag bland ihop namnen igår kväll. Jag tänkte på Super Mario.
Men det där är ju en Agnelli. sorry
 
När jag kollade in på bjornpilot's Instagram häromdagen var det någon som i en kommentar påstod sig ha läst i DN att SAS ska köpa ytterligare två stycken A330E. bjornpilot sade sig inte känna till detta. Någon annan som vet? Kanske själva läst det i DN?
 

ARNBER

Medlem
När jag kollade in på i bjornpilot's Instagram häromdagen var det någon som i en kommentar påstod sig ha läst i DN att SAS ska köpa ytterligare två stycken A330E. bjornpilot sade sig inte känna till detta. Någon annan som vet? Kanske själva läst det i DN?

Hm låter inte helt orimligt.du Kan du skickar en länk till instagram post?
 

Kebalibre

Medlem

igelkotten

Medlem

Sinnesjukt vad många fel den artikeln har..

Artikeln påstår att SAS nya A320neo har 9 tums skärmar, att Wifi är prissatt redan och att den bekvämaste klassen hos Norwegian och SAS intra europa är, bland annat, "business class och första klass"... Den verkar också påstå att SAS enbart flyger med Airbus inom Europa... och helt missat att de har en del 737or också.
 
Toppen