Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

En snäll fågel viskade om en ev kommande linje. VST-CPH med Nextjet (i samband med SAS, vidare ut i världen) med start tidig vår 2017.
2 avgångar per dag, 5 dagar i veckan.

Inget officiellt ännu men riktigt kul om det blir verklighet! :)
Min önskan vore om den tidiga avgången passar perfekt med SAS avgångarna till USA från CPH.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
En snäll fågel viskade om en ev kommande linje. VST-CPH med Nextjet (i samband med SAS, vidare ut i världen) med start tidig vår 2017.
2 avgångar per dag, 5 dagar i veckan.

Inget officiellt ännu men riktigt kul om det blir verklighet! :)
Min önskan vore om den tidiga avgången passar perfekt med SAS avgångarna till USA från CPH.
Nu ska jag iofs flytta från Västerås, men detta hade onekligen passat mitt (o de flestas? ) resemönster bättre än linjen till Helsingfors.
Behålla rotationen 1×/dag även till Helsingfors vore iofs optimalt.
Får VST helt plötsligt tillgång till två allianser.

Håller man sig till SAAB340 kanske det funkar, men hur många år till ska man flyga dessa (?) Vad planerar Nextjet för framtiden (?)...
 

FF#1

Medlem
Nu ska jag iofs flytta från Västerås, men detta hade onekligen passat mitt (o de flestas? ) resemönster bättre än linjen till Helsingfors.
Behålla rotationen 1×/dag även till Helsingfors vore iofs optimalt.
Får VST helt plötsligt tillgång till två allianser.

Håller man sig till SAAB340 kanske det funkar, men hur många år till ska man flyga dessa (?) Vad planerar Nextjet för framtiden (?)...

kanske Next plane, a jet plane...? Hade "förmånen" att flyga deras ATP till Gällivare här om veckan. på sista raden fick Bose propparna kämpa hårt för att hålla bullret borta.... :)
 

Rebel

Medlem
Nu ska jag iofs flytta från Västerås, men detta hade onekligen passat mitt (o de flestas? ) resemönster bättre än linjen till Helsingfors.
Behålla rotationen 1×/dag även till Helsingfors vore iofs optimalt.
Får VST helt plötsligt tillgång till två allianser.

Håller man sig till SAAB340 kanske det funkar, men hur många år till ska man flyga dessa (?) Vad planerar Nextjet för framtiden (?)...

Nu spekulerar jag vilt men till CPH måste det gå att fylla mera stolar.Linjen är ju mera känd då sas flög den förr i tiden.
Då var det ju en Fokker 50 på den tiden. Och man mellan landae på vägen ner, var det i Linköping eller Jönköping.

Vågar man dröma om ett Jetplan ner???
 

jerixon

Medlem
Tror det var lkpg sist med nextjet...

Nu spekulerar jag vilt men till CPH måste det gå att fylla mera stolar.Linjen är ju mera känd då sas flög den förr i tiden.
Då var det ju en Fokker 50 på den tiden. Och man mellan landae på vägen ner, var det i Linköping eller Jönköping.

Vågar man dröma om ett Jetplan ner???
 

pep

Medlem
Jeg så på Emirates: Ublu pris forhindrer lounge i CPH - CHECK-IN.dk følgende spændende nyhed som deres svar på at Emirates har påpeget at loungerne er for ringe:
Vi er i gang med at bygge en helt ny lounge i finger C i non-Schengen området, som vil åbne næste år, og det håber vi er en mulighed som Emirates vil overveje,” forklarer pressechef Kasper Hyllested fra Københavns Lufthavn til CHECK-IN.dk
Det bliver spændende med en ny (forhåbentlig luxuslounge!) efter,paskontrollen, da det så bliver let at beregne minutterne til gates. CPH trænger virkelig til en god, moderne 3djeparts-lounge.
 

JKW

Medlem
På Flygtorget.se så hävdas det att SAS planerar linje till Toronto, som ska lanseras under året. Någon mer som har hört om detta?
Jag är sjukt skeptisk till infon ang. detta, av flera skäl.
Dels så är ju inte användarna på FT kända för att ha koll och sprida korrekt info, dels har väl inte SAS kapacitet nog till en ny linje i dagsläget, dels för att de själva har kommunicerat att det inte blir några nya linjer förens 2020, samt att de har codeshare med Air Canada från Köpenhamn, skulle de verkligen gå mot detta och försöka med att fylla egen kärra+

Men frågan är mer om någon annan har hört något liknande? Jag skulle bli glad om detta var sant men bedömer informationen som högst osannolikt och bara trolling.
 
Last edited:

mjulven

Medlem
På Flygtorget.se så hävdas det att SAS planerar linje till Toronto, som ska lanseras under året. Någon mer som har hört om detta?
Jag är sjukt skeptisk till infon ang. detta, av flera skäl.
Dels så är ju inte användarna på FT kända för att ha koll och sprida korrekt info, dels har väl inte SAS kapacitet nog till en ny linje i dagsläget, dels för att de själva har kommunicerat att det inte blir några nya linjer förens 2020, samt att de har codeshare med Air Canada från Köpenhamn, skulle de verkligen gå mot detta och försöka med att fylla egen kärra+

Men frågan är mer om någon annan har hört något liknande? Jag skulle bli glad om detta var sant men bedömer informationen som högst osannolikt och bara trolling.

Codeshare med air canada som öppnar Toronto-Stockholm torde vara möjlig. I annat fall måste SAS använda en kärra i befintlig rotation.

Det skulle väl i så fall vara möjligt att man använder ett av flygen till Chicago som får gå till Toronto istället.
 

JKW

Medlem
Codeshare med air canada som öppnar Toronto-Stockholm torde vara möjlig. I annat fall måste SAS använda en kärra i befintlig rotation.

Det skulle väl i så fall vara möjligt att man använder ett av flygen till Chicago som får gå till Toronto istället.

Ja, det är den lösningen jag ser. Men undrar samtidigt om AC är sugen på det. Visst finns det stor efterfrågan på Toronto från Stockholm.
Samtidigt så känns det isåfall kanske mer aktuellt för AC att gå in på en marknad där Toronto är helt otrafikerad. Skandinavien är ju redan en destination för dem.

Tror dock inte att de kommer att dra ner frekvenserna/lägga ner ORD från en av flygplatserna, den är ju full varje dag från både CPH och ARN.
 
Toppen