Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

Hitter inte heller skriftliga källor, utan bara snack som vandrat vidare från ARN...

Googlade nu och fick upp flygtorgets rykte.. Någon avfärdar det dock som tolkningsfel, och att det egentligen gäller PIA till Islamabad. Kanske någon som önskedrömt att dessa tre bokstäver var något annat? :p

Då SAS nu verkar gilla code share med allehanda bolag så är jag iaf lite hoppfull :)

Det finns ett rykte som säger att TK sneglar på A380 och/eller B747...
Tror TK kommer beställa A380 i sinom tid...

Intressant :) A380 har ju faktiskt teoretisk räckvidd för att klara IST-SYD som det tjatas om. 80 mil tillgodo är dock lite skrämmande:p

A350-900R vore nog det utmärkta planet :)
IST-SYD?! no way! Emirates kommer till hösten börja köra DXB-LAX med sina nyaste A380 som har högre maximal startvikt. Linjen kommer då vara världens tredje längsta. (pga Singapore lägger ner A340-500 till EWR/LAX). IST-SYD är närmre 2 timmar längre...

Tror TK kommer beställa A380 i sinom tid...

IST-SYD?! no way! Emirates kommer till hösten börja köra DXB-LAX med sina nyaste A380 som har högre maximal startvikt. Linjen kommer då vara världens tredje längsta. (pga Singapore lägger ner A340-500 till EWR/LAX). IST-SYD är närmre 2 timmar längre...

IST-SYD otroligt överhuvudtaget eller med A380? Tror inte heller det blir A380, med tanke på omöjlig säkerhetsmarginal på max.range.

Att en linje mellan IST-SYD kommer inom de närmsta åren är jag dock övertygad om, och tror då det rör sig om A350 med extended range.
Ryktena haglar redan tätt om att det blir av under senast 2015, och VD på TK har i intervju sagt att det är en framtida dröm att erbjuda flygningar mellan Europa och Sydney. IST-SYD är aningen kortare än SIN-EWR, men ändå en otroligt lång flygning....

IST-SYD otroligt överhuvudtaget eller med A380? Tror inte heller det blir A380, med tanke på omöjlig säkerhetsmarginal på max.range.

Att en linje mellan IST-SYD kommer inom de närmsta åren är jag dock övertygad om, och tror då det rör sig om A350 med extended range.
Ryktena haglar redan tätt om att det blir av under senast 2015, och VD på TK har i intervju sagt att det är en framtida dröm att erbjuda flygningar mellan Europa och Sydney. IST-SYD är aningen kortare än SIN-EWR, men ändå en otroligt lång flygning....
De kan inte flyga den rutten nonstop. Kanske via SIN där de redan har dagliga flygningar.

Airbus har lediga slottar på A380 linjen redan 2015, undrar vem som kommer slå till på dem... :)

Nu blir det fler rykten...

Nytt bolag mellan Stockholm och Kina? Kan även vara ett bolag som redan finns men ny destination? En kompis till en kompis osv, ja ni förstår säkert vad jag menar, har varit i Kina för att förhandla om detta. Den jag fick höra det av sa att det förhandlades om ny linje alt nytt flygbolag utan att veta exakt.

Det heter ju allmänna ryktestråden så skjut mig inte pga dålig/luddig information :)

Det ryktas att JAL, Japan Airlines funderar på att de kanske beställer Airbus A350, skrev Wall Street Journal i sin artikel.

Detta blev tydligen verklighet idag,

JAL, Airbus Announce Landmark Order - WSJ.com

Känns som om A350 har rätt mycket flyt med timingen nu, man kan gissa att de åtgärdar problem på den nu innan den levereras som B787 råkar ut för hos kunder. Jag gissar också att JAL fått ett rätt bra pris;

Airbus Chief Executive Fabrice Brégier said he participated in the negotiations with JAL personally and wanted to assure the airline that its confidence in Airbus wouldn't be misplaced. The order was the largest-ever for Airbus in Japan.

Last edited:
Toppen