SAS håller presskonferens om ny USA-linje kl 12.00 idag. Konferensen hålls i Stavanger, vilket underbygger tidigare rykten om direktlinje på oljerutten Stavanger-Houston.... Ytterligare påstås det att flygplanet utrustas enkom med C-säten.
Det finns ett reportage om det här:Jag skymtade något på SAS hemsida om den rutten, ja.
Blir ju intressant att se...
Det finns ett reportage om det här:
Ny sensationell flyglinje, SAS öppnar oljelinje Stavanger-Houston - BusinessClass.se
Inget rykte, utan redan bekräftat (Mycket kan dock hända på vägen).
Air Serbia, med den fantastiska business-klassen inom Europa, påbörjar flygningar till JFK o ORD 2015.
Det intressanta är vad det i praktiken verkar handla om - Det ska alltså vara Etihadmaskiner som flyger under Air Serbia-flagga. Den otroliga hårdvara som Etihad lanserade i första klass, men med serbisk besättning.
Kombinationen C+F med dessa bolag får det att vattnas i munnen. Iaf jag slipper gärna omvägen till AUH påväg till staterna.
Jag har visserligen inte läst serbiska motsvarigheten till varken morgon- eller kvällspress på rätt många timmar nu, men senast jag gjorde det fanns inte minsta antydan till någon direktlinje till USA. Däremot läste jag häromdagen att beläggningen på deras linjer var dålig och att resultatet för 2013 var mer eller mindre uruselt.
Var har du läst angående linjerna till USA?