Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

Det ryktas att JAL, Japan Airlines funderar på att de kanske beställer Airbus A350, skrev Wall Street Journal i sin artikel.

Wall Street Journal skrev:
Japan Airlines, which has long operated an all-Boeing fleet, also is weighing a possible order for the A350, one person familiar with the situation said.

"When we look to introduce new planes we weigh all of the options available to us whether it's from Airbus or Boeing. But JAL presently has no specific plans to purchase the Airbus A350," said a JAL spokesman.

IAG in Talks to Order Airbus A350 Jets for British Airways - WSJ.com

Lite personer med insikt skvallrar om att ANA ska starta ARN-NRT 3ggr/vecka f.r.o.m Januari 2014.... Vi får väl se hur det slutar, men verkar vara väl underbyggt.

Lite personer med insikt skvallrar om att ANA ska starta ARN-NRT 3ggr/vecka f.r.o.m Januari 2014.... Vi får väl se hur det slutar, men verkar vara väl underbyggt.
Läste det på flygtorget nyss och avfärdade det som blaj.
Att Palazzi skriver att det verkar väl underbyggt, gör att jag tar det lite mer på allvar i alla fall.

Hoppas hoppas...

Hoppas det blir så men jag har inte kunnat hitta några inlägg/info om denna rykte i japanska flygforum.
Det är kanske snarare inläggsskribentens (inte Palazzi) personligt önskemål.

I japanska flygforum diskuterades det tidigare om möjlig återöppning av ANA:s Tokyo-Sydney, men Tokyo-Delhi (som inte ens ha varit med i rykten) kom före och det är osäker på om Tokyo-Sydney startas eller ej.

För Stockholm-Tokyo hoppas jag att SAS börjar att operera triangel.
(På vissa dagar flyga Stockholm->Tokyo->Köpenhamn, på vissa dagar flyga Köpenhamn->Tokyo->Stockholm)

Toppen