[Inget aprilskämt] iallafall inte från min sida.
Hörde idag att SAS ska öppna Arlanda - Boston i höst. Någon som vet sanningshalten i detta?
I fallet nya rutter hänger väl säkert en del ihop med när de faktiskt får in nya maskiner i flottan också...Vore kul om det är sant. Passar nog bra att slinga ett flygplan med Hong Kong och Boston som olika destinationer. Det som kanske talar emot detta rykte är att det är väldigt sent att komma annonsera detta nu ifall de vill ha några biljetter sålda. Vidare måste det vara bättre att lansera USA-rutter lagom till sommarsäsongen drar igång, inte då USA-destinationerna börjar gå på lågvarv... Fast man har ju upphört att bli förvånad över SAS strategier...![]()
på Swedavia försöker man nu också få flygbolaget Air India, som under förra året gick in i samma allians som SAS, att öppna en linje mellan Stockholm och Delhi, Indien.
– Vi hoppas få ett besked från Air India inom den närmaste tiden, säger Klas Nilsson, presstalesperson på Swedavia.
Ja, det är inget bra läge för dem. Vueling har ju tagit sig in på regionalmarknaden, och fungerar i mångt och mycket som ett "vanligt" bolag (med anslutningar mm. Alitalia får ekonomisk stabilitet med Etihad i ryggen. Lågprisbolagen fortsätter öka i landet, och nya tillskottet Volotea flyger liknande linjer som Meridiana.
April 2015 börjar Milano Expo, och då är nya järnvägar (förhoppningsvis) klara i norr o syd.....och snabbtågen går i 360km/h.
Finns få länder med så stenhård konkurrens inrikes, och samtidigt är man mycket priskänsliga (i ekonomins tecken). Meridiana är ju inget konventionellt lågprisbolag, och då verkar det trångt om utrymme på marknaden.
Är väl inte mindre skumt än att Etihad tar sig an Air Serbia?