Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

Palazzi

Medlem
Norwegian planerar om direktflyg mellan Tromsö o New York. Enda direktkopplingen till Barents Hav, så kanske kan gå...

Han pratar om baspriser mellan 3.500-4.500kr vilket kanske är aningen högre än från huvudstaden. Står inte om annat än dreamliner, men Kjos har ju tidigare talat om B737MAX8 på tunnar linjer....detta måste ju vara en sådan (?)
 

Agö

Medlem
Norwegian planerar om direktflyg mellan Tromsö o New York. Enda direktkopplingen till Barents Hav, så kanske kan gå...

Han pratar om baspriser mellan 3.500-4.500kr vilket kanske är aningen högre än från huvudstaden. Står inte om annat än dreamliner, men Kjos har ju tidigare talat om B737MAX8 på tunnar linjer....detta måste ju vara en sådan (?)
Ja, och Ålborg-New York.

Kjos vil lave flyrute fra Aalborg til New York
 

Palazzi

Medlem
Vore ju väldigt bra! Dock är väl detta bara en önskan från flygbolaget o inget som ens kommenterats från SAS sida?

Smart av SAS att gå in på dessa tunnare linjer annars. Här slipper man Norwegian som satsar på en enhetsflotta.

Jag har iofs länge undrat varför man inte stärkt Nextjet-samarbetet där det redan finns code share. I min värld är det inget starkt varumärke, så varför inte köra SAS operated by Nextjet...så som man gör med Jettime, Flybe o Wideroe.

Där får man ju en flotta med flyg för ännu tunnare linjer. Finns ju ganska stora städer som har riktigt dåliga markförbindelser till större flygplatser.
Dalarna o Örebro har jag upplevt som märkligt frånkopplade gällande infrastruktur..
 
  • Gilla
Reactions: olo
Toppen